14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Equalizer voor FireFox audio extensie of gratis Mac app?

Ik heb nieuwe speakers voor mijn Mac maar daar zit geen treble op zoals bij de meeste speakers voor computers. Nu ben ik opzoek naar een equalizer die het geluid voor je hele Mac regelt of een extensie in mijn FireFox browser aangezien ik veel audio beluister via websites buiten iTunes waar al een aparte EQ in zit en in andere streaming app’s. Ik zag wel wat extensies voor Firefox maar deze doen het geen van alle maken geen verschil in het geluid. Voor het geluid van de hele Mac heb ik de gratis versie eqMac2 geprobeerd maar ook deze reageert niet op settings die ik verander het geluid blijft hetzelfde klinken. Ben dus opzoek naar een simpele oplossing hiervoor en misschien lezen er hier mensen mee die hetzelfde ervaren en wat hun oplossing was. Alvast bedankt.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    erwin33

Die heb ik dus geprobeerd maar hoor geen verschil als ik aan de toonregeling schuif. Geluid wat via FireFox gaat doet hij ook niet.

Bijdrager
    Brombeer

Boom2 van Global Delight?

Bijdrager
    erwin33

Dat zijn betaalde app’s en dat gaat me iets te ver. Of is er een firefox extensie die het wel doet misschien? Daar zou ik ook mee geholpen zijn.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

SoundBooster

of is die niet gratis?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Bijdrager
    erwin33

Helaas, die equalizer er in is niet gratis alleen de booster en daar ging het juist niet om. Overigens erg lastige app om te uninstallen, zit geen uninstall file in of iets om te uninstallen.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Airfoil, maar die is ook niet gratis

wel supergoed en handig

Bijdrager
    erwin33

Ja en eqMac2 is wel gratis en open source maar als ik deze gebruik hoor ik geen verschil als ik aan de equalizer schuif. Iemand enig idee hoe dit kan?

Bijdrager
    TheBigZ

erwin33 op 18 november 2018 om 17:37

Ja en eqMac2 is wel gratis en open source maar als ik deze gebruik hoor ik geen verschil als ik aan de equalizer schuif. Iemand enig idee hoe dit kan?

Dit al geprobeerd?

https://github.com/nodeful/eqMac2/issues/150

Might have to allow microphone use to eqMac2. Go to System Settings > Security & Privacy > Microphone and make sure eqMac2 checkbox is checked.

Because eqMac2 driver is based on Soundflower, which basically routes the System Audio to the input of the device. eqMac picks that input channels and outputs to the output device after processing.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>TheBigZ op 18 november 2018 om 17:50</p>

erwin33 op 18 november 2018 om 17:37

Dit al geprobeerd?

https://github.com/nodeful/eqMac2/issues/150

Might have to allow microphone use to eqMac2. Go to System Settings > Security & Privacy > Microphone and make sure eqMac2 checkbox is checked.

Because eqMac2 driver is based on Soundflower, which basically routes the System Audio to the input of the device. eqMac picks that input channels and outputs to the output device after processing.

Ja want eerst had ik helemaal geen geluid en met microfoon aan wel, maar merk dus helemaal niets van verbeteringen als ik de  equalizer settings aanpas naar mijn wensen.

Bijdrager
    erwin33

Ik heb eqMac2 eindelijk draaiend. Er stond een volume slider van de microfoon niet helemaal voluit en dan merk je ook niets. Opgelost dus.

Bijdrager
    TheBigZ

En jij bedankt voor het terugmelden van de oplossing.(y)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.