11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    ronaldbob

equalizer in Itunes werkt niet

Ik heb iTunes 12.0.9.164 geïnstalleerd op zowel iMac als macbook met beide Mojave 10.14. iTunes deel ik op mijn netwerk via een via usb aangesloten hd op de iMac waarmee ik muziek stream naar de apple tv 4K die via hdmi aangesloten staat op LG oled en die weer via Arc naar een marantz receiver.

nu is het gekke dat de equalizer op de iMac het wel doet en die op macbook niet.

alle instellingen op beide machines met iTunes staan exact gelijk.

Hoe kan dit en is er een oplossing voor.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  Night. Reden: Email adres weggepoetst

Bijdrager
    penseel

Kijk eens in iTunes bij venster daar staat equalizer.

Bijdrager
    ronaldbob

ja klopt. paneel equalizer werkt niet

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ingewikkeld verhaal!

maar ik denk dat je maar 1 itunes gebruikt, dus die van je imac.

de itunes van de macbook gebruikt de imac als player (remote dus)

denk ik

je kan evt ook SoundBooster gebruiken als system wide EQ

Bijdrager
    ronaldbob

ja gebruik 1 iTunes bibliotheek die op mijn usb aangesloten HD staat en gebruikt kunnen worden door zowel iMac als macbook.

SoundBooster zorgt er alleen voor dat het geluid wordt versterkt. Ik heb echt een equalizer nodig

Bijdrager
    ronaldbob

gek is ook dat bij afspelen op de macbook zelf de equalizer het wel doet en bij afspelen in mijn geval dan woonkamer dus via de apple tv naar versterker het niet doet.

Bijdrager
    ronaldbob

uiteindelijk heb ik een equalizer draaiend met propje airfoil.

deze casus voorlopig opgelost. Ik ga er vanuit dat met de update van Mojave eind oktober ook de equalizer van iTunes het weer gaat doen

Bijdrager
    hansipansi

Ik heb mijn iTunes ook streaming naar een versterker aangesloten. In mijn geval via een DAC. Dan doet de equalizer van iTunes het niet. Ik vermoed dat de equalizer alleen werkt bij muziek die je op je iMac afspeelt. Vraag we niet waarom, dat is vast en zeker Apple University hogere wiskunde…

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door  hansipansi.

Bijdrager
    TheBigZ

@night of andere mod: misschien kan een van jullie nog even het mailadres wegpoetsen uit het plaatje in de openingspost.

Moderator
    Night

Done 🙂

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.