13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

Epub aangekocht met iTunes delen met anderen.

Ik wil een aangekocht epub boek delen met een maatje van mij.
    Volgens https://www.appletips.nl/ibooks-voor-os-x-een-downloadlink-voor-boeken-delen/ of http://www.ereaders.nl/09011206_hoe_je_epub_ebooks_uit_de_ibookstore_kunt_lezen_op_andere_apparaten/ zou dit moeten kunnen.
    Echter wanneer ik het boek (van mijn mba afhaal om te delen), krijgt ik na installatie een popup met de mededeling dat de benodigde software ontbreekt.

Het betreffende boek wordt geopend in iBooks op een van Apple apparaten van mijn maatje.
    Bij mij is het boek wel te lezen in iBooks.

Wie heeft er een werkende tip?

Geblokkeerd
    Anoniem

Uiteraard kun je een link van het boek delen, maar dan zal de ander het zelf moeten aankopen. Je kunt namelijk niet je boek delen zodat een ander het kan lezen.
    De tweede optie kan, maar dan moet diegene met wie je het deelt, met jouw iCloud account inloggen om het te kunnen downloaden en lezen.

Je maatje zal het dus zelf moeten kopen of je kunt hem je login gegevens geven van je iCloud…

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat inloggen met mijn account geeft de zelfde popup melding.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dan is de ePub DRM beveiligd en enkel te openen in de ibook app

Geblokkeerd
    Anoniem

Zoals ik in het eerste topic al aangaf, lukt het openen in iBooks niet bij mijn maatje. Zelfs niet met het inloggen van mijn account.

Geblokkeerd
    Anoniem

Probeer het dan eens via zijn comp opnieuw met jouw account te downloaden…

Bijdrager
    jasper050

Inloggen met jou account op het andere toestel. in iBooks naar aankopen gaan en het betreffende boek downloaden.

Bijdrager
    Beech

De andere computer moet met jouw Adobe ID wel goedgekeurd zijn, als het een Adobe drm-beveiliging heeft. Maar als je het boek via iBooks gekocht hebt in de Apple Store dan gelden andere regels. Wel is het beleid van Apple onlangs gewijzigd, want ik kan nu veel ebooks in iBooks lezen, hoewel mijn voorkeur-app de Kobo-app is.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Shyos en @jasper050
    lees mijn vorig reactie nogmaals, daar staat nl het antwoord al op jullie reactie in.

@Beech

Ik lees mijn boeken meestal op de iPhone en iPad (in iBooks), en daar heb ik geen adobe op geinstalleerd.
    Vraag: wat is de reden dat mijn maatje dan wel adobe zou moeten hebben op zijn Apple (iPhone, iPad en MBA) apparaten?

Geblokkeerd
    Anoniem

Tja, we kunnen misschien wel niet zo goed lezen… maar als je maatje jouw boek wil lezen is dat toch de enige manier.

Succes verder.

Geblokkeerd
    Anoniem

@shyos
    Waarbij ik aangaf dat het inloggen met mijn account niet werkt.
    Ik waardeer je bijdrage, maar het werkt helaas niet ?

Bijdrager
    Beech

Dat klopt, want de iBooks van je maatje is niet van jou, ondanks het inloggen met jouw AID.

Geblokkeerd
    Anoniem

@Beech

Gaan we dat eens proberen, thanks

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.