8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Philip Kotler

Epson sx 125 scant niet ???

Beste OMT.

Gisteren heb ik een nieuwe macbook pro gekocht bij iFactors. (13″ instapper)
    Daarbij kreeg ik, na aankoop van Office, een Epson stylus SX 125 cadeau.
    Mooi meegenomen dacht ik!

Echter, werkt de installatie cd-rom niet met OSX Lion (wat op de MBP staat).
    CD liep steeds vast, na lezen op de epson site, klopte dit ook..

Dus, de epson maar aan de iMac (Snow Leopard 10.6.7, 3.06 Intel Core 2 Duo)
    CD-rom installeren, werkte goed.
    Echter, herkent de iMac mijn epson wel maar staat er niet bij dat hij kan scannen.
    wanneer ik naar systeemvoorkeuren -> printen & faxen -> dubbelklik printer ->
    staat er niet dat ik ook kan scannen.. Dit stond wel wanneer ik deze route aflegde in OSX Lion.

Wie kan mij helpen en vertellen hoe ik kan scannen met mijn printer??

M.v.g.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien lukt het met Voorvertoning?
    (Importeer van scanner)

Bijdrager
    Maced.2

tip KLIK

Bijdrager
    1984

Als het goed is heb je die cd niet nodig, koppel hem via een usb kabel aan, en hij installeert gelijk de laatste software etc..
    Ga naar de systeemvoorkeuren > Afdrukken en faxen > selecteer de Epson >klik op scannen >open scanner
    Bewaar het printer (Epson )icoontje eventueel in je dock

Bijdrager
    Maced.2

de nieuwe update voor je epson : klik of gewoon via de updater

Bijdrager
    Philip Kotler

Beste mensen,

Ik heb het voor elkaar om te printen, scannen en kopiƫren met mijn printer via USB aansluiting.
    Updates waren niet nodig, gewoon in systeemvoorkeuren kijken was voldoende.

Echter, loop ik nu tegen het volgende aan. Ik wil deze printer graag gebruiken i.c.m. mijn iMac & Macbook Pro. Dus ik dacht, ik koppel hem aan mijn Time Capsule. Printen gaat goed vanaf allebei de mac’s.
    Alleen, het scannen niet!

Wanneer ik de Epson (gewoon) via USB verbind met de mac, herkent hij deze als multifunctioneel USB apparaat (wat dus ook kan scannen). En wanneer ik hem aansluit op de Time Capsule en vanaf daar benader, of ook gewoon via een app als voorvertoning o.i.d., dan wordt de Epson herkent als een ‘gewone’ printer.

Wie kan mij helpen? Of is er misschien geen mogelijkheid om te scannen via met tussenkomst van de Time Capsule??

Gr.

Bijdrager
    Philip Kotler

Opgelost!

Bedankt!

Bijdrager
    PeterPGS

Mooi dat het is opgelost maar hoe dan? Ik heb de SX125 ook aan de timecapsule hangen. Printen lukt wel maar scannen niet. Net die drivers er op gezet maar helpt nog niet.
    Wat is de oplossing die ik nodig heb?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.