8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    FreFel

Epson printer XP-700 geeft inkpad error

Beste allemaal, ik weet niet of dit het juiste forum is maar ik ben ten einde raad. Ik krijg een bericht op mijn printer dat de Inpad aan het eind van zijn leven is. Wat betekent dit?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: DUPLICAAT TOPIC VERWIJDERD + in juiste subforum geplaatst
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    tarmac58

bedoel je misschien inkpad? zoals in “waste inkpad counter”misschien?

Bijdrager
    FreFel

Oh sorry typefout, het is inderdaad inkpad.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Soort ingebouwde “geplande veroudering” van de firma Epson, die wil dat je óf een nieuwe “inkpad” laat installeren óf een nieuwe printer koopt.

Er zijn ook (betaalde) tools om dit te omzeilen.

Google op “epson XP-700 reset inkpad” en kijk of dat misschien een oplossing biedt.

Bijdrager
    Brombeer

Met die inkpad is niets mis, maar de teller zit aan zijn tax. Die heeft berekend dat het nu vuil zou moeten zijn. Als je de printer openmaakt, zul je zien dat dat opvangsponsje waarschijnlijk nog maagdelijk schoon is.
    Dus eigenlijk heeft die teller berekend dat je nu maar eens een nieuwe printer aan moet schaffen.

Ik heb lang geleden (2003 of 2004) na een lange zoektocht een resettooltje gevonden, bij Epson zelf nota bene.
    Het zou alleen werken onder win98, dus ik een oude harddisk opgescharreld om er ‘even’ win98 op te zetten – ik had gelukkig nog een diskette met een antwoordbestand, maar alle moeite mocht niet baten. Het tooltje deed uiteindelijk niets.
    En dat is erg lullig als je nog voor een dikke honderd euro aan inkt hebt liggen.
    Dat was dan ook mijn allerlaatste product van Epson.

Bijdrager
    FreFel

Inderdaad Epson maakt het al te bont. Ik heb contact genomen met Epson en men stelt voor om met de printer naar Utrecht te reizen en zal men de kussentjes vervangen. Men zal eerst de printer nakijken en de reparatiekost geven. Indien men niet akkoord is moet er toch 35€ afgedokt worden.
    Ik zoek nu een montage en/of démontage handleiding om dat zelf te doen. Dan is er nog de vraag, zijn die vervangstukken wel beschikbaar? In elk geval, bye bye Epson.

Bijdrager
    trabant

Het is mogelijk dat ik te cynisch ben, maar die kijken in Utrecht hooguit of het serienummer klopt. En dan bieden ze je de opvolger aan voor de helft van de winkelprijs. Daar verdient Epson evenveel aan als dat het via de tussenhandel loopt. En jij zit weer met een Epson opgescheept.

Qua wisselstukken kom je op Alibaba de gekste dingen tegen. Je moet als merk niet de illusie hebben dat zo’n Chinese fabrikant het exclusief voor jou maakt, als hij jouw product ook aan een ander kan verkopen. Exclusiviteit betekent daar niet zoveel. Die fabrikant laat zijn personeel gewoon een nachtje overwerken. En anders tweede keus voorraad. Een Chinese kok gooit ook niets weg.

Kun je het nog op consumentengarantie gooien? Die is in België sowieso twee jaar, als ik het mij wel herinner. En aangezien de XP700 een EoL (End of Lifecycle, dus niet meer nieuw te koop) zal de verkoper je een alternatief apparaat moeten aanbieden. En dan kies je géén Epson.
    In dat geval: kijk eens naar een laserprinter van Kyocera.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 2 weken geleden door  trabant.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik ken Epson al tientallen jaren..

Al die tijd proberen ze al op deze smerige (mijn mening) manier hun zakken -bij- te vullen!!!

Heel lang geleden al gestopt met het kopen van zo’n leverancier.

Er zijn talloze prima alternatieven zoals, HP, Brother e.d., bijna alles is beter…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.