18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    nickvanderaa

Epson Printer op netwerk

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn printer draadloos aan de gang te krijgen. Het help menu zegt me een keuze te maken, maar er is niks om te kiezen. Wie weet?

Bijdrager
    TheBigZ

Welke printer heb je?
    Misschien heb je nog iets aan deze tips: http://www.onemorething.nl/community/topic/epson-9500-via-epsonnet-config-os-10411/

Bijdrager
    GoeieDag

Als je niet meer info geeft, en om te beginnen welk type het is, en bovendien te kleine screeshots geeft, kunnen we je uiteraard niet of slecht helpen!

Bijdrager
    ad van de gein

Beste Nickvanderaa

Probeer deze eens (Printopia) Wel het artikel goed lezen.Ik gebruik hem in mijn netwerk draadloos Hij is met alle apple stuf te gebruiken
    zoals iphone, ipad, macbook en eventueel een iMac erbij Het komt in de systeemvoorkeuren te staan
    Geen geze..k met bleutooth ofzo,
    Ik werk eral 4jaar mee en het werkt onder Mavericks en iOs 7.0

http://download.cnet.com/Printopia/3000-2088_4-75327099.html

Gr Ad van de gein

Bijdrager
    Multimediaknaller
    GoeieDag op 25 januari 2014

[…] en bovendien te kleine screeshots geeft, kunnen we je uiteraard niet of slecht helpen!

Even dubbel ‘tappen’ op het plaatje.

Hallo Nick,

Ik zie dat je al printersoftware hebt geĂ¯nstalleerd van Epson. Probeer het eens andersom, dus eerst jouw printer laten zoeken en als het goed is zal hij zodra hij hem vindt automatisch de juiste software downloaden.

Via spotlight sleep je zo de al geĂ¯nstalleerde software naar de prullenbak.

Suc6(y)

Laat je ons weten of het is gelukt, dus ook via een andere oplossing?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik kan niks tappen op het plaatje; ook niet in FF. Jij wel?

Bijdrager
    Multimediaknaller

Hallo GD,

Ja ik wel.

Jij hebt ‘slim zoomen’ uitgevinkt staan?

Bijdrager
    nickvanderaa

Het is een XP 215, excuses voor het vergeten te melden.

Ik wil mijn iMac, Macbook en Dell PC aansluiten op dezelfde printer. Lukt dat bijv met Printopia?

(andere opties ga ik zo proberen, maar het is voor het eerst dat ik dit probeer en ik ben er niet goed in. Bovendien vind ik geen IP adres)

Bijdrager
    nickvanderaa

PS: Is het normaal dat als ik 1 a4tje tekst afdruk mijn zwart al voor de helft op is?? Of zit er in de standaard cartridges gewoon haast geen inkt? Beetje cheap dit

Bijdrager
    GoeieDag

FD, je hebt het over zoomen! Heb je weinig aan met een plaatje in low-res, zoals deze. Schiet niet op, zo.

En via Spotlight kun je geen drivers vinden, want SL zoekt niet in Ă©Ă©n van de 3 Bibliotheken (gebruiker/algemeen/systeem).

Bijdrager
    GoeieDag

Nick, dit is een WiFi printer. Wat zit je dan te kutten met Bluetooth?

Bijdrager
    Multimediaknaller
    GoeieDag op 25 januari 2014

FD, je hebt het over zoomen! Heb je weinig aan met een plaatje in low-res, zoals deze. Schiet niet op, zo.

En via Spotlight kun je geen drivers vinden, want SL zoekt niet in Ă©Ă©n van de 3 Bibliotheken (gebruiker/algemeen/systeem).

Dan heb ik geen idee met wat voor een gedrocht van een Apple product jij werkt, maar ik kan de tekst prima lezen. En waar schrijf ik dat de topicstarter een driver moet verwijderen?

Bijdrager
    nickvanderaa

Nick, dit is een WiFi printer. Wat zit je dan te kutten met Bluetooth?

Ik wil mijn printer draadloos gebruiken en HOE dat moet weet ik niet en maakt me niet uit. Je antwoorden roepen irritaties op bij mij en naar mijn inschatting ook bij anderen. Dat is misschien niet je bedoeling, daarom meld ik het je maar even.

Mijn andere vragen over printopia en de inkt blijven staan, en ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Dankjewel alvast

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je alle stappen uit de handleiding doorlopen?
    ftp://download.epson-europe.com/pub/download/3768/epson376833eu.pdf
    Op pagina 115 kun je lezen hoe je achter het IP-adres van je printer komt.

Bijdrager
    GoeieDag

Om de zaak aan de gang te krijgen, zul je toch echt wel moeten uitzoeken HOE.
    En de manual is daarbij een goede hulp. Of de website van Epson, op hun support pagina’s.
    En ja, een netwerkprinter kopen, en dan bij BT gaan kijken, mag dat wenkbrauwen doen fronsen?

(Maakt me niet uit dat je jezelf irriteert, dat is jouw probleem.
    Ik vroeg je alleen voor meer info, en een duidelijke screenshot, zodat je ook daadwerkelijk geholpen kan worden. Kwam FD er met z’n kwebbel tussen over zoomen en leesbaarheid, kan ik ook niks aan doen.)

Bijdrager
    Multimediaknaller
    GoeieDag op 26 januari 2014

[…]Kwam FD er met z’n kwebbel tussen over zoomen een leesbaarheid, kan ik ook niks aan doen.)

Zou jou wel eens face to face willen ontmoeten, kijken of jouw kwebbel dan ook zo groot is…

Bijdrager
    GoeieDag

Nou, nou, wat een opgewondenheid.
    Wat wil je dan ‘face to face’ doen: een potje gaan rollenbollen? Messen trekken?

… of een biertje drinken?!8-)

Bijdrager
    nickvanderaa

Goeiedag. Uiteraard trek jij je niks aan van wat ik vind. Hoeft ook niet. Je post komen agressief over en tot nu toe heb je nog niks constructiefs bijgedragen aan deze topic. Dat meld ik jou netjes. Ik zal het je makkelijk maken: ik heb je hulp niet nodig. Zoek een andere topic, of liever een ander forum waar ze jou beter kunnen hebben.

Genoeg negatieve aandacht. BigBiz en FD bedankt. Ik kom er deze week even op terug, nadat ik die handleiding nog eens door heb genomen, ik zal wellicht iets over het hoofd hebben gezien. Thanks so far

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.