4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kers

Epson photo R1800 en printen in macosx

Help Help Help,
    Ik heb een printer van Epson (de Stylus photo R 1800) altijd heel blij mee geweest. En ik heb een Imac, ook heel blij mee. Alleen met de twee samen….

Ik heb recentelijk Leopard geinstalleerd en nu werken de twee niet meer samen lijkt het. Ik print voornamelijk vanuit Adobe en heb op de site van Epson een programma gevonden, photoshop print plug in waar ik mee zou moeten afdrukken wat ook te wensen over laat. Ik krijg niet eens het afdrukgedeelte geopend…

Wie heeft deze printer ook en hoe printen jullie vanuit bv Photoshop?

Voorheen kon ik gewoon appeltje P doen en dat kwam mijn printmenu in photoshop. Ik veranderde wat instellingen en het kwam er prima voor mij uit, als ik dit nu doe worden de afdrukken heel erg licht. Ik wil geen high tech dingen met mijn printer, wie weet wat te doen?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de OS X 10.5 driver (versie 6.12) al gedownload en geinstalleerd op je Mac?

Versie: 6.12
    Besturingssyste(e)m(en): Mac OS X – PowerPC, Mac OS X – Intel
    Ta(a)l(en): English, Français, Nederlands, Deutsch, Español, Italiano, Portugues
    Product(en): Epson Stylus Photo R1800
    Releasedatum: maandag 3 december 2007
    Bestandsindeling: DMG
    Bestandsgrootte: 18,77 MBps

Bijdrager
    McLoe

De software van Epson is nogal brak, ik gebruik alleen de ICC-printerprofielen. Gewoon de plugin de-installeren (zoek even op wat daarvoor de juiste procedures zijn). Daarna kan je weer normaal printen vanuit Photoshop.

Voor de beste print-instellingen kijk je hier:
    http://av.adobe.com/russellbrown/CS2PhotoshopPrintSM.mov
    http://av.adobe.com/russellbrown/PhotoshopCSPrinSM.mov
    Deze links zijn voor respectievelijk CS2 en CS, en andere typen Epson printers, maar de instellingen zijn (grotendeels) gelijk. Succes!

Bijdrager
    kers

de driver heb ik al geinstaleerd, dus dara kan het niet aan liggen. Ik heb de filmpjes even bekeken en zo werkte het inderdaad altijd bij tiger en photoshop CS2 super makkelijk!

ik heb nu Leopard en CS3…

Kun je net iets specifieker zijn met het deinstalleren van de icc printerprofielen, ik weet niet zo erg goed wat dat zijn…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.