13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    sanders1515

EPS to PSD

Is dit mogelijk?

Bijdrager
    Almerrrrr

ja openen in photoshop dan opslaan als???

Geblokkeerd
    Anoniem

2 seconden in Google en je had precies geweten hoe en wat;)

Photoshop EPS of Illustrator EPS? Wat wil je ermee gaan doen,
    is het vector en moet het pixels worden, of moet het vector blijven?

Anyway:
    – Photoshop
    – Illustrator
    – Painter (volgens mij)
    – Pixelmator kan het denk ik ook wel
    – Gimp
    – Acorn
    – En nog veel meer.

Bijdrager
    sanders1515

Ik heb hier nog niet veel kaas van gegeten zoals je misschien al begrijpt, mijn doel is om uiteindelijk het bestand naar een drukker te sturen.

Bijdrager
    Nietzman

Drukkers worden niet zo blij van PSDs. Vaak wel van EPSjes.

Bijdrager
    sanders1515
    ”Nietzman”

Vandaar,
    Daarom wil ik mijn logo aanleveren in eps. dan kan ik gewoon bij ps doen save as? eps?

Bijdrager
    Betinker

AItjes zijn ze ook gek op

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”iSanderr0″
    ”Nietzman”

Vandaar,
    Daarom wil ik mijn logo aanleveren in eps. dan kan ik gewoon bij ps doen save as? eps?

volgens mij weet je totaal niet wat je wilt.
    Wil je nu van EPS naar PSD

of juist van

PSD naar EPS???

Graag wat duidelijker a.u.b.

Bijdrager
    sanders1515

Ik schreef de titel inderdaad verkeerd om.

Van psd naar eps

Bijdrager
    Pivni Pes

Sorry hoor, maar ik wordt regelmatig gestoord van klanten die EPS documenten aanleveren
    waar pixel plaatjes in zitten.
    Als je een PSD omzet naar AI, EPS, PDF enz. , blijf het een pixel.
    Ik weet niet wat voor een drukker het is, maar ik denk niet dat hij blij met je wordt.
    Ga er maar vanuit dat deze drukker die om een EPS vraagt, een EPS met vector bedoeld.

Misschien is dit plaatje makkelijk om te zetten naar een vector, heb je een voorbeeldje?

Bijdrager
    sanders1515
    ”Pivni

Sorry hoor, maar ik wordt regelmatig gestoord van klanten die EPS documenten aanleveren
    waar pixel plaatjes in zitten.
    Als je een PSD omzet naar AI, EPS, PDF enz. , blijf het een pixel.
    Ik weet niet wat voor een drukker het is, maar ik denk niet dat hij blij met je wordt.
    Ga er maar vanuit dat deze drukker die om een EPS vraagt, een EPS met vector bedoeld.

Misschien is dit plaatje makkelijk om te zetten naar een vector, heb je een voorbeeldje?

Ja klopt, een eps met vector. En die mand zei dat het wel makkelijk om te zetten was.
    hij zei ook dat hij daarvoor een programma had maar dat wist hij niet zo te noemen.

Bijdrager
    Pokerface

Voorbeeldje graag, dat praat wat makkelijker. Wil je iets in vector hebben, dan kun je het beter gelijk in vector ontwerpen, bijvoorbeeld in Illustrator. Van een PSD een EPS maken helpt de drukker niet zoveel. Het blijven dan pixels.

Bijdrager
    2getherdiver

Misschien is het duidelijker als iemand verteld wat welk programma met welk bestand doet.

Photoshop PSD is een ‘open’ bestand inclusief lagen etc. Makkelijk te bewerken maar bestandsformaat is erg groot.
    Photoshop EPS is een ‘gesloten’ bestand, alle lagen worden samengevoegd tot 1 en zijn derhalve niet meer te bewerken. Pixel georienteerd!!!

Illustrator EPS is een vectorbestand, werkt niet met pixels maar met coordinaten (x en y waardes)

Probleem ontstaat als er een beeld(pixel) wordt gebruikt in een vectorbestand. Deze kan je oneindig schalen maar een pixel bestand niet.

Ik hoop dat het in Jip en Janneke taal beter te begrijpen is.

Afhankelijk van de drukker en eisen kan je in principe alles aanleveren maar een PDF is bijna iedereen blij mee. Zo houd je alle conversies in eigen hand.

Suxx met je bestand

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.