9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

EPS naar Pdf ?

Ik heb me deze namiddag een CD aangekocht met daarop een 1000-tal eps tekeningen met als thema kerstmis.
    Nu dacht ik, deze even catalogeren in Extensis portfolio, maar dat lukt niet, ik zie alleen de eps iconen, er word blijkbaar geen thumbnail gegenereerd ? De thumbs opnieuw genereren in Portfolio lukt ook niet ? Toch is het zo dat wanneer ik in Portfolio een icoon dubbelklik, er wel een preview verschijnt. Maar begin zo maar eens te zoeken uit een duizendtal bestanden !
    Bekijken in Adobe bridge is ook al niet mogelijk zelfde icoontjes.. ( ik heb ondertussen al de bestanden gekopieerd naar een externe HD.

Hoe is dit op te lossen? Openen in preview en dan opsparen brengt ook geen soelaas ..

Bijdrager
    Demon Hunter

EPS geeft bij mij soms wel en soms niet een thumbnail. Maar je kan gewoon met Quick View(spatiebalk) kijken en dan doorheen skippen met pijltjes toetsen.

Bijdrager
    recoiller

Ik zou in photoshop een batch-convert doen en dan automatisch laten converteren naar kleine jpg’s.

Bijdrager
    Pivni Pes

Volgens mijn kan je de extensie EPS veranderen naar PDF, althans kan dit bij een AI document wel.
    Op een of andere manier zal dit ook wel mogelijk zijn met een of andere script.
    Anders kan je ook met Illustrator een stuk of 30 bestanden tegelijk openen en dan via “bestand–>script–>open documenten opslaat als PDF” kunnen kiezen.

Bijdrager
    Elmo0o

Zoals recoiller al zegt, batch convert. Dus gewoon een action recorden lijkt mij… en dan heb je het toch heel snel goed voor elkaar.

Sleutelbeheerder
    Night

Of gewoon met Acrobat Pro Destiller.

Bijdrager
    Pivni Pes

Misschien dat ik het mis hebt, maar ik heb het idee dat de tekeningen vectoren zijn, lijk me dan niet de beste oplossing om dit dan met Photoshop in een batch verhaal te doen.
    Ik heb eigenlijk niet veel gebruik gemaakt van Acrobat Pro Destiller, maar ik heb zo’n gevoel dat wat Night schrijft, de beste oplossing is.

Bijdrager
    Johnyw

Het zijn inderdaad EPs files die vector tekeningen bevatten.

Sleutelbeheerder
    Night

In dat geval doe je er inderdaad het beste aan om Distiller te gebruiken. Dan kun je ze over het algemeen zelfs nog met Adobe Illustrator openen…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.