15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleTim

EOL MacBook 2.0 GHz of 2.4GHz???

hallo,

omdat deze MB naar mijn moeder gaat kan ik kiezen tussen een End Of Life Aluminium MacBook van 2 of 2.4 GHz….

Alu MB 2.0 GHz = €999,-

Alu MB 2.4 GHz = €1149,-

Verder zijn de specs het zelfde… (denk ik) behalve het verlichte toetsenbord… (niet noodzakelijk)

maakt die 0,4 GHz een groot verschil?? ik gebruik de MB voornamelijk voor internet, school werk (iwork), VirtualDJ, af en toe gamen (CoD4), en heel af en toe wat videos bewerken.

Laat je mening weten

bedankt :D

EDIT: ik zie net dat de 2,4GHz een hardeschijf van 250GB heeft… dat is wel weer een groot verschil…

Bijdrager
    PowerMacje

Als het binnen je budget valt altijd het beste kiezen natuurlijk.

Bijdrager
    tjetta

Dat kunnen wij niet voor je bepalen. Je processor is (grof gezegd) 20% sneller, je hebt een grotere harde schijf en het beestje heeft een hogere restwaarde zodra je hem weer de deur uit doet. Is je dat € 150 euro waard? Doen. Anders niet. Dit soort topics worden bijna dagelijks geopend, en overal komen we tot de conclusie dat je het toch echt zelf moet uitzoeken:)

[size=7:f249f6f711]Wat zijn mensen toch af en toe onzeker mbt hun eigen kunde of inzicht. Meestal maakt het, als je het verschil zelf niet goed kan inschatten, in de praktijk ook weinig uit :)[/size:f249f6f711]

Bijdrager
    fatboysmart

Verlicht toetsenbord is best wel lekker als je eens ‘s-avonds aan het werk bent…

En die 150 euro ben je zo weer vergeten…

Bijdrager
    Ian83

Ik zou de nieuwe Macbook Pro 2,26 nemen, kost net zoveel als de Macbook unibody 2.4 (€ 1149,-). De meerwaarde t.o.v. de Unibody is het scherm met 60% groter kleurenspectrum, batterij die 7 uur met één lading doet (met wifi aan) i.p.v. 5 uur met de Unibody, sd sleuf en FireWire 800 aansluiting (die mis ik wel op mijn Unibody).

Bijdrager
    bedhead

Neem de 2,4 maar. Voor die 150 euro… En het verlichte toetsenbord is echt handig!

Bijdrager
    syltheboy

€ 150,- is natuurlijk wel een hoop geld, want ik zou er een maand extra voor moeten werken als ik 12 uur per week werk. In de praktijk zul je waarschijnlijk weinig verschil merken qua snelheid, maar die 250 GB harde schijf en het verlichte toetsenbord zijn natuurlijk wel handig.

Bijdrager
    Napsju
    ”tjetta”

Wat zijn mensen toch af en toe onzeker mbt hun eigen kunde of inzicht. Meestal maakt het, als je het verschil zelf niet goed kan inschatten, in de praktijk ook weinig uit:)

Waarom zo klein? Je hebt gelijk!:wink:

Bijdrager
    Marble92

Ik had ook dat probleem, kheb uiteindelijk voor de 2.0 gekozen puur omdat de programma’s die ik gebruik niet meer nodig hebben.
    Het verlichte toetsenbord is overigens wel handig, ik mis het verder niet omdat ik toch blind typ en uiteindelijk kost het alleen maar batterij(je kan het ook uitzetten natuurlijk).

Kijk naar je budget en naar waarvoor je het wilt gaan gebruiken!

Bijdrager
    Marble92

Verder gaat zelfs blu-ray films editen goed met de 2.0 gewoon omdat Leopard zo geniaal goed werkt.

Bijdrager
    syltheboy
    ”Marble92″

Verder gaat zelfs blu-ray films editen goed met de 2.0 gewoon omdat Leopard zo geniaal goed werkt.

Je kunt ook je bericht editen, want zo hoef je niet meerdere berichten te plaatsen.:wink:

Bijdrager
    PvdO

2.0 GHz werkt prima, maar ik heb ook voor de keuze gestaan en heb voor de 2.4 GHz gekozen. Waarom? Voor de grotere HD en voor het toetsenbord, want dat ziet er nou eenmaal zwaar ontzettend heel erg goed uit in het donker. Ik had er zelfs meer voor over dan 150 euro extra… maar ze zijn het allemaal waard!

Bijdrager
    iDuck
    ”Ian83″

Ik zou de nieuwe Macbook Pro 2,26 nemen, kost net zoveel als de Macbook unibody 2.4 (€ 1149,-). De meerwaarde t.o.v. de Unibody is het scherm met 60% groter kleurenspectrum, batterij die 7 uur met één lading doet (met wifi aan) i.p.v. 5 uur met de Unibody, sd sleuf en FireWire 800 aansluiting (die mis ik wel op mijn Unibody).

Dit is ook mijn advies, vooral het veel betere scherm is een groot pluspunt. En de restwaarde zal ook iets hoger liggen.

Bijdrager
    AppleTim
    ”Ian83″

tja… maar weer geen 250 GB…

Kan ik dan een paar grote programma’s (met name spelletjes) op mijn externe schijf zetten en daar vanaf gebruiken??

Bijdrager
    Soulshaker

13″ macbook pro , raad ik ook aan
    En die harde schijf kan je makkelijk wisselen
    En dat mag je zelf doen .
    Een 500GB heb je al voor 77€ , kan je nog steeds later doen , als je het budget voor hebt:)

En je bent student , +18? , dan krijg je nog studentenkorting bovenop

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.