13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

Entourage nieuwe mail notificatie

Sinds kort verdwijnt het gele envelopje niet meer uit mijn Entourage dock icoon wanneer ik mijn nieuwe mail heb gelezen. Ik heb geen idee waarom maar weet iemand een oplossing? Ik heb al geprobeerd de database opnieuw op te bouwen, permissies hersteld, opnieuw opstarten, maar zonder resultaat.

Bij voorbaat hartelijk dank.

Bijdrager
    mooirood

Je weet zeker dat alle inbox-mappen geen nieuwe mail bevatten? Als je Entourage opnieuw opstart, staat het envelopje er dan nogsteeds?

Bijdrager
    pinkie

Ja, ik weet zeker dat er geen nieuwe mail is, absoluut. Wanneer ik Entourage opnieuw opstart is het envelopje weg, totdat ik nieuwe mail heb natuurlijk. Wanneer ik die nieuwe mail dan lees blijft het envelopje staan.

Bijdrager
    mooirood

misschien toch even je voorkeuren weggooien?

Bijdrager
    pinkie

Bedankt voor de tip maar jammer en helaas, het helpt niet.

Sleutelbeheerder
    Night

en als je het envelopje uit de dock sleept (POEF weg) en dan vanuit de applications folder het icoon van opnieuw toevoegt?

Bijdrager
    pinkie

Dank je wel voor de suggestie Night maar helaas, ook dit helpt niet.

Bijdrager
    Brainiac

Entourage herinstalleren? ‘k Weet nu niet of hij de bestaande mails dan nog bewaard of niet, dus in ieder geval even de mails exporteren denk ik zo.:)

Bijdrager
    michelvdb

Start Entourage met Option/Alt ingedrukt om de database te herstellen.

Bijdrager
    pinkie

Dank je wel voor jullie reacties. Helaas zijn ze geen van alle een oplossing voor dit fenomeen. Database herstellen had ik al gedaan en opnieuw installeren van Entourage blijkt ook niet te werken.

Bijdrager
    Brainiac

Wat ik zou doen, maar ik probeer nogal graag -op het eerste zicht- nutteloze dingen uit die soms wel eens durven werken, is het volgende:

Zie je de optie Animate icon staan? Ik zou het uitvinken, OK klikken en mailtje (laten) ontvangen. Daarna terug activeren en terug e-mail (laten) ontvangen en kijken wat ‘m doet.:) Snap je?

Edit: Die prefs zijn uiteraard te vinden in het hoofdmenu van Entourage. :wink:

Bijdrager
    pinkie

Dank je Brainiac,

ook ik probeer graag het een een ander uit dus deze heb ik ook al geprobeerd. Wat me opvalt is dat blijkbaar niemand anders dit heeft en dat betekent volgens mij dat het niet aan Entourage ligt maar aan een bepalld onderdeel van mijn configurate. Een ander programm of een ander prefernce pane, maar de vraag is natuurlijk: “Welke?”. Ik ben bang dat het een lang avontuur van uitproberen wordt.

Bijdrager
    pinkie

Hebbes, zoals ik al dacht was het een conflict met een ander ding namelijk de Application Enhancer van Menufela.

Iedereen bedankt voor het meedenken, prettige zondag nog.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.