7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    rollercast

Entourage naar Mail OSX

een kennis van mij heeft een Imac waar eerst Leopard opstond en gebruikte entourage 2004, deze was heel traag en ik heb geadviseerd om er Mountain Lion op te zetten.
    Alles werkt weer maar het schijnt dat entourage 2004 en 2008 niet meer worden ondersteund. Nu heeft deze gebruiker alle mails in de office identity database staan maar geen microsoft entourage meer wel het goedkope office pakket maar daar zit geen outlook bij. ik heb het advies gegeven om naar mail over te stappen, waarom altijd aan microsoft blijven hangen als je een mac gekocht hebt (heimwee). Alleen kan ik nu niet meer die database in mail importeren. heb giga veel dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit. Deze persoon heeft geen imap server en dat is niet mogelijk bij de provider.
    Iemand een idee sorry voor mijn rommelige schrift kan er weinig aan doen,

Groet

Bijdrager
    iMad

sorry

Bijdrager
    poing

Je kan eventueel office 2011 van een torent site plukken.

Bijdrager
    macpro

Zet de backup terug van voor de migratie naar Mountain Lion.
    Stap dan onder Leopard over van Entourage naar Mail.
    Ga daarna alsnog over naar Mountain Lion.

Bijdrager
    Mark Verheul

Ik draai op de zaak ook op Mountain Lion en heb daar Entourage 2008 draaien, werkt prima. Wilde wel over op Office 2011 of Mail maar dit kon niet omdat onze Exchange server op Windows Server 2003 draait en dat wordt niet meer ondersteunt in Office 2011 of Mail.

Moderator
    Night

Je kan alle Mail die in Entourage staat in Mail toch gewoon importeren?

En anders:

Download this script (http://jollyroger.kicks-ass.org/software/) to export your Entourage messages as MBOX files.

Archive Message Folders By Jolly Roger, archives each folder in your Entourage folder list to a folder on your desktop named “Entourage Archives”. The script preserves the hierarchy of the folders, as they exist in the Entourage folders list, by creating sub-folders in the “Entourage Archives” folder that correspond to the sub-folders in Entourage.

Now you can import these MBOX files directly into Mail without having to open Entourage.

As far as your contacts go, select to Sync Entourage’s Address Book to Apple’s Address Book.

I suspect one of the reasons you are having trouble is your Entourage database is corrupted. The script will fail on the folder with corruption. You can try cleaning up that folder and trying the export again.

Bijdrager
    rollercast

Night

Mooi script alleen jammer dat ik daarvoor entourage werkend moet hebben, ik heb geen product key hiervoor en er zijn ook geen trial meer beschikbaar van.
    Ik loop hier al weken op te bikkelen er moet tog een makkelijke manier zijn?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.