11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    vogel

Entourage doet vervelend!

Ik heb dit probleem sinds de installatie van Office onder panther en wordt er nu behoorlijk gek van. Als ik iets in de aganda wil invoegen, dan lukt dat niet altijd. Meestal gaat het fout bij het invoeren van de tijd. Vaak klinkt er dan een signaal van een foutmelding en zie ik het file menu knipperen. Ook notaties in het grote vak onder lukken niet en appeltje w werkt ook niet. Ik rijg hem alleen maar gesaved door op het bekende rooie balletje te klikken. Window dicht en opgeslagen.
    Iemand een idee wat de n**k hier aan de hand is of kan ik maar beter met iCal gaan werken?

Bijdrager
    Laiste

Toen ik je euvel las, wilde ik serieus best nog even na gaan denken waar het nou aan kan liggen, maar goed, als je zelf al aangeeft dat je misschien beter met iCal, Mail enz. enz. kan gaan werken… tsja, dan kan ik je geen ongelijk geven:)

Entourage werkt op mijn werk ook niet altijd even vlekkeloos, net als Word, waar gemaakte instellingen niet onthouden worden, mijn menuvakken sinds een paar dagen spoorloos zijn verdwenen (niet meer terug te krijgen ook, zelfs niet na prefs wegmieteren en dat soort dingen) dus zit er bij mij maar een ding op: alle microsoftrommel met heul veul plezier het vuilnisvat in! :lol:

Bijdrager
    levski

zie de helpfunktie van entourage ……

Bijdrager
    hydro

:P gewoon “echte” software gaan gebruiken, zoals Mail en iCal.

Bijdrager
    michelvdb

Entourage is èchte software, Hydro. :P

Hulp vind je heel vaak bij:
    The Entourage Help Page

Zet die pagina in jouw bladwijzers.
    :wink:

Bijdrager
    servir frais

hydro, wat zou je als argument gebruiken, wanneer je weet dat het niet mogelijk is om in mail, de ontvangen en verzonden berichen op een locatie te bewaren buiten het programma zelf…

persoonlijk vind ik het erg zwakjes dat je geen mails kunt bewaren op een externe hd bv, en wanneer je de dag van vandaag proefdrukken opstuurt als pdf naar de klant en die keurt deze per kerende mail goed…. wel dan ben je er verdomd weinig mee als je dergelijke mails niet kunt saven.

oja afprinten kan ook…maar ik hou het liever digitaal, kwestie van stap per stap vooruit te gaan en niet één vooruit en een halve achteruit !!

just my two cents;)

Bijdrager
    patjo

@Servir Frais:

Hoe kom je er nou toch bij dat je vanuit mail.app niet kunt saven buiten het programma? Open de betreffende emai, ga naar ‘archief’ en klik op ‘bewaar als’. Je kunt verschillende formaten kiezen (RTF-tekst, bronversie en platte tekst) en je kunt het bestand opslaan waar je maar wilt!

Bijdrager
    patjo

En als je ALLE berichten elders wilt bewaren, kun je ook gewoon een kopietje van de betreffende mailboxen (in de ~/library/mail/mailboxes folder) maken en die parkeren waar je maar wilt. Klik op de mailbox, mail.app opent vanzelf en alles komt weer tevoorschijn…Zo kun je dus ook een lokale mailbox aanmaken waar je bepaalde belangrijke berichten naar toe kopieert, en die mailbox af en toe backuppen.

Bijdrager
    vogel

Ik zal die gelinkte site eens gaan bekijken. Ik werkte altijd met Entourage omdat ik dat mail/adresboek/kalender-in-een-programma idee helemaal te gek vind. Okee, wel M$, maar totnutoe behoorlijk probleemloos en stukken stabieler dan Windows.
    Ik wil best al m’n M$ zooi met heul veul plezier van me harde schijf af flikkeren, maar krijg regelmatig .doc, .xls, .ppt, .pps files en die moet ik wel kunnen openen.
    Hoe zijn jullie ervaringen met Open Office?

Bijdrager
    servir frais

hmmz drag and drop werkt normaal gezien niet… vroeger toch niet, wat ik bedoelde was dat wanneer je gewoon je emailbericht op je bureaublad wou slepen dit niet ging…

en iedere week wordt er bij ons gearchiveerd wat mails betreft, per klant en ik heb geen zin om telkens save as te doen…. okee een ganse mailbox kan maar ik wil welbepaalde selecties vlug kunnen verslepen op een externe hd
    (en nu heb ik het niet over een paar tiental mails in een week)

maar ik blijf erbij vroeger kon je niet bewaren naar een locatie buiten mail, dit is ms ondertussen aangepast (blijkbaar dus)

servir frais

Bijdrager
    michelvdb

Mail: klikken en slepen om een enkel bericht elders te bewaren kan niet.

Entourage: klikken en slepen om een enkel bericht elders te bewaren kan wel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.