4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    edonk

Enter toets weigert

Ik heb last van een keyboard/muis probleem, de Enter toets weigert zijn werk ook tijdens het schrijven (regel naar beneden) ook de curser van de muis wil niet onder de laatst geschreven regel verschijnen. Los van dit werken muis en keyboard wel naar behoren Wat kan hier aan de hand zijn? …..Mac en keyboard aan/uit gezet, schijfbevoegdheden hersteld alles zonder resultaat. …..Mac late 2008 OSX 10.6.8)

Bijdrager
    edonk

Vandaar dus dat mijn tekst er niet helemaal goed opstaat:-|

Bijdrager
    Maikelw

Je zou als test de randapparatuur aan een andere computer aan kunnen sluiten, kijken of je daar het probleem ook hebt. Indien niet, dan ehm heb ik geen idee om dat op te lossen, maar indien wel is schoonmaken met perslucht iets om mee te beginnen. Als dat niet werkt dan heel voorzichtig je enter toets losmaken (www.ifixit.com) en kijken of het te repareren valt. Betreft de muis zou ik niet weten:-)

Bijdrager
    Hortulanus

Aanvullend op Maikel kan je daarna als het niet opgelost is ook nog een PRAM reset uitvoeren.

In een klein gedeelte van het geheugen van uw computer (dat het PRAM of "parameter random-access memory" wordt genoemd) worden bepaalde instellingen opgeslagen op een locatie die direct toegankelijk is voor OS X. Welke instellingen worden opgeslagen, is afhankelijk van het type Mac en de typen apparaten die op de Mac zijn aangesloten. Voorbeelden van deze instellingen zijn de opgegeven opstartschijf, de schermresolutie en het luidsprekervolume.

Opmerking: Als u deze instructies wilt afdrukken, kiest u ‘Druk af’ uit het taakmenu (de knop met het tandwiel) van Help-viewer.
    Schakel uw Mac uit.
    Zoek de volgende toetsen op het toetsenbord: Option, Command (⌘), P en R. U moet deze toetsen gelijktijdig indrukken in stap 4.
    Schakel uw Mac in.
    Druk onmiddellijk op Option + Command + P + R en houd deze toetsen ingedrukt. U moet op deze toetscombinatie drukken voordat het grijze scherm verschijnt.
    Houd de toetsen ingedrukt totdat uw Mac opnieuw is opgestart en u het opstartgeluid voor de tweede keer hoort.

Laat de toetsen los.
    Door het PRAM opnieuw in te stellen kunnen bepaalde systeeminstellingen en voorkeuren worden gewijzigd. Gebruik Systeemvoorkeuren om de instellingen te herstellen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.