24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    KingAchille

Enter Boot Camp

Sinds kort heb ik mijn windows licentie ge├»nstaleerd via Boot Camp. Ik heb alles gedaan wat er gedaan moets worden. Partitie gemaakt,…
    Nu start ik op vanuit de systeemcd dan krijg ik eerst een blauw scherm waarin wordt vermeld dat alles wordt geladen, en dan kan je kiezen uit
    druk op:
    – enter om te instaleren
    – R om te herstellen
    – F3 terug naar mac (of zoiets :? )

Ik duw dus op enter, maar er gebeurt niets. Meer nog de cd stopt gewoon met draaien en alles loopt vast. De enige uitweg is om op de aan/uit knop te duwen en dan via de optie toets naar Mac te gaan.

Interessant om te weten is wel dat het ik het al eens eerder heb gedaan (met succesvolle verwijdering) maar nu lukt het niet meer…
    Wat moet ik doen?
    Mvg,

Bijdrager
    Kaspers

Probeer eens de BootCamp partitie te formatteren, en try again..

Bijdrager
    KingAchille

Het vervelende is dat er zelfs op het bureaublad geen ‘Untitled’ (zoals de vorige keer) staat
    Mvg,

Bijdrager
    Mono1

Met welke systeem CD start je op en waarom? Als je Windows met Bootcamp hebt ge├»nstalleerd kan je opstarten (zonder “systeem” CD) met “Alt” ingedrukt. Daarna kan je kiezen voor Mac of Windows (staat allemaal in de gebruiksaanwijzing van Bootcamp).
    Leg anders eens duidelijk uit wat je hebt gedaan en in welke volgorde en wat wel of niet is gelukt.

Bijdrager
    KingAchille

Ik heb Boot Camp gedownload
    Ik heb Boot Camp assistent geïnstalleerd
    Ik heb een MacDriver cd aangemaakt
    Ik heb een partitie van 10Gb aangemaakt voor Windows
    Er werd mij gevraagd om de stysteemcd in te voegen en om op instaleren te klikken
    So be it…
    Hij herstart
    Eerst een blauw scherm met onderaan een grijze balk met allerlei mededelingen dat ie aan het laden is
    Dan slaagt ie even op zwart
    Dan komt ie terug op blauw en dan krijg ik die melding van weleer. (enter voor verder te gaan, R om te herstellen F3 om niets te doen)

Alles volgens het ‘boekje’ in PDF zeker?
    Of vergis ik mij?
    (de partitie is wel degelijk aangemaakt want er is effectief 10Gb ‘verwijdert’ van mijn vrije ruimte)
    Mvg,

Bijdrager
    Mono1

Om spraak verwarring te voorkomen: bedoel je met systeem CD de Windows XP Home Edition met SP2?

Bijdrager
    KingAchille

Windows XP Professionel Service Pack 2
    Mvg,

Bijdrager
    Nikita

Je hebt een MacBook Pro, zie ik in je onderschrift. Daar treedt inderdaad een probleem op met het toetsenbord, dat wordt niet herkend tijdens de installatie van Windows. De oplossing schijnt een extern toetsenbord te zijn, hoewel dat ook niet altijd helpt.

Bijdrager
    bagagedrager
    ”KingAchille”

Nu start ik op vanuit de systeemcd

Waarom gebruik je die als je windows al ge-installeerd hebt?

Gewoon zonder cd opstarten moet werken.

Over het probleem met het feit dat de toetsen niet werken: kan kloppen. Ik heb het een tijd geleden gehad en moest een usb-toetsenbord aansluiten. Vreemd genoeg werkte vandaag het toetsenbord van m’n mbp wel gewoon bij installatie.

Bijdrager
    Mono1

Daar treedt inderdaad een probleem op met het toetsenbord, dat wordt niet herkend tijdens de installatie van Windows. De oplossing schijnt een extern toetsenbord te zijn, hoewel dat ook niet altijd helpt.

Dat probleem is meestal na de installatie van Windows, als je een draadloos toetsenbord en -muis gebruikt.
    Is je Windows installatie CD niet toevallig een retail versie (voor grotere bedrijven met meerdere licenties) of Windows XP Professional x64 Edition. Werkt beide niet.

Bijdrager
    Nikita

Nou dat valt wel mee hoor. Ik heb een Corporate Edition (zo eentje die je niet hoef te activeren) en die werkt gewoon. Alleen de X64 versie doet het inderdaad niet, maar dat heeft te maken met dat het 64-bits is.

Bijdrager
    Steff

Je toetsenbord word gewoon niet herkent dus. Heb je ergens een USB toetsenbord liggen want windows laad toch USB drivers in tijdens de installatie? Tenminste dat lijkt mij wel zo normaal.

Bijdrager
    bagagedrager

kriska, leuk he? dubbele reacties.

Bijdrager
    KingAchille

Edit:
    Je krijgt dan ook iets in de aard van

“windows setup,
    (…)
    druk op enter (…)
    druk op R (…)
    druk op F (…)”

En alleen die windows setup staat in het wit, al de rest staat in het grijs. Wilt dit iets zeggen ofniet?
    Mvg,

Bijdrager
    Nikita

Nee, da’s gewoon MS-DOS (o.i.d., aangezien de NT serie niet echt met DOS werkt)… 4 kleuren, heel leuk. Probeer het nou maar ’s met een extern toetsenbord…

Bijdrager
    KingAchille

Doet het probleem zich voor dat wij geen toetsenbord hebben met USB (alleen maar met een ronde aansluiting), morgen eens polsen bij de buren ofzo…
    Mvg,

Bijdrager
    KingAchille

Voila, alles in orde!
    Windows staat nu te “pronken :? ” op deze Mac.
    Maar het volgende probleem dient zich al weer aan. Tijdens de installatie van MacDrivers, verloopt alles zonder problemen. Totdat hij het product aan het registreren is. Dan vraagt hij een bestand dat hij niet kan vinden “usbh….” (en nog iets). Dit staat niet op de HDD noch op de CD.
    Ik heb( al een nieuwe MacDriver-cd gebrand, maar het probleem bleef.)
    Waar staat dit? Of kan ik dit aanmaken?
    Mvg,

Bijdrager
    Nikita

Kan je het ook niet overslaan? Ik heb het zelf in elk geval niet gehad…

Bijdrager
    KingAchille

nee, want dat staat ook in de handleiding van Boot Camp. Soms moet je op “toch doorgaan” klikken. Dus ik, als brave jongen, doe dit. Maar dan krijg ik de zogenaamde ‘terugdraai-actie’ en alles is mislukt… Dus overslaan is geen optie…
    Mvg,

Bijdrager
    bagagedrager
    ”KingAchille”

Soms moet je op “toch doorgaan” klikken.

‘toch doorgaan’ is als de driver niet ondertekend is door windows. in dat geval dus inderdaad gewoon doorgaan.

qua macdrivers… geen flauw idee. ik zou een nieuw cdtje branden, maar dat schijn je al te hebben gedaan. misschien heb je gewoon slechte cdtjes. probeer gewoon een usbstick o.i.d.

Bijdrager
    KingAchille

a gaat dit ook? Hoe doe ik dit?
    Mvg,

Bijdrager
    bagagedrager

de drivers zitten gewoon in de boot camp assistant package.
    zoek boot camp assistant op je harde schijf.
    ctrl-klik erop en kies ‘show package contents’.
    ga in de package naar ‘contents’ -> ‘resources’.
    daarin staat DiskImage.dmg , die je moet mounten.
    daarin staat dan weer ‘Install Macintosh Drivers for Windows XP.exe’, die je op je usb-stick kan zetten.

veel plezier ermee!

Bijdrager
    KingAchille

Ik ga echt solliciteren voor de hoofdrol in Problem Child 3 denk ik… :sealed:
    nu staan die drivers goed en wel op de USB-stick, maar deze wordt niet herkent door de Windows.
    Allemaal dikke zever ja! Die Windows
    Mvg,

Bijdrager
    iLive

ik heb hetzelfde enter-probleem.
    maar zelfs als ik een extern toetsenbord aansluit werkt het niet.:cry:

wie helpt mij??

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.