30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    iPodOnderzoeker

Enquete over iPod

Zou jij ons willen helpen?
    Op dit adres: http://www.studentenonderzoek.com/?qid=10428&ln=ned vind je een enquete.

Deze enquete is van mij en drie medestudenten van de Universiteit van Tilburg. Momenteel zijn wij bezig met een onderzoek naar de klanttevredenheid van de iPod van het bedrijf Apple Computer, Inc. Hierbij zijn we factoren aan het onderzoeken die van invloed kunnen zijn op de (on)tevredenheid van gebruikers met dit product. Daarnaast onderzoeken we of deze factoren in een later stadium invloed kunnen hebben op de loyaliteit ten opzichte van het merk Apple.

Een voorwaarde voor het invullen van deze vragenlijst is dat je momenteel of in het verleden in
    het bezit bent geweest van een iPod van Apple. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 3 minuten.

Wij zouden het fijn vinden als je ons wilt helpen!

Bijdrager
    MacBeer

Ik heb het onderzoek ingevuld. Echter, de persoonlijke informatie aan het einde van het onderzoek vind ik raar. Die info is totaal overbodig voor jullie onderzoek.

Moderator
    Strifer

Ik heb ‘m ook ingevuld. Let wel… je zult misschien wat vaker een positief ingevulde enquente krijgen van de mensen die hier vandaan komen. De meeste hebben een speciaal plekje voor Apple en aanverwante producten.

Bijdrager
    Djmichel

Ik heb hem ook ingevuld… ik kan me niet voorstellen dat je van de resultaten niks meer wijs word dan al algemeen bekend….de vraag of dat ik al een apple gebruiker was zat er niet eens bij… dit was voor mij al een extra reden om een ipod aan te schaffen… ik ben namelijk erg gelukkig met m’n apple ervaringen..

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”MacBjorn”

Ik heb het onderzoek ingevuld. Echter, de persoonlijke informatie aan het einde van het onderzoek vind ik raar. Die info is totaal overbodig voor jullie onderzoek.

Zou kunnen…

Bijdrager
    ijsbanaan

Volgens mij zullen de leden van dit forum weinig negatiefs hebben over de ipod misschien is dit een beetje de verkeerde doelgroep maar als je het resultaat wilt beinvloeden:P

Bijdrager
    CalmCruiser

Ik mis bij enkele vragen de nvt optie. BTW ik heb de enquete wel ingevuld en wens jullie het allerbeste ermee. Misschien als de enquete klaar is, dat de resultaten dan even gepost kunnen worden op het forum.

Cheers CC

Bijdrager
    MacBeer

Ah ok, ik doelde meer op naam en postcode… Kan me voorstellen dat het postcodegebied ook interessant is maar online onderzoeken op internet in een SPAM-infested wereld roepen soms wel eens vragen op.
    Succes met jullie onderzoek!

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”Djmichel”

Ik heb hem ook ingevuld… ik kan me niet voorstellen dat je van de resultaten niks meer wijs word dan al algemeen bekend….de vraag of dat ik al een apple gebruiker was zat er niet eens bij… dit was voor mij al een extra reden om een ipod aan te schaffen… ik ben namelijk erg gelukkig met m’n apple ervaringen..

Bedankt voor het invullen Michel, die vraag had er misschien wel ingemoeten ja. Tja, je kunt niet alles vantevoren bedenken, dat blijkt wel weer :wink:

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”MacBjorn”

Ah ok, ik doelde meer op naam en postcode… Kan me voorstellen dat het postcodegebied ook interessant is maar online onderzoeken op internet in een SPAM-infested wereld roepen soms wel eens vragen op.
    Succes met jullie onderzoek!

In onze vragenlijst zit geen naam en postcode. Dat komt volgens mij wanneer je de enquete opgestuurd hebt, maar dat zijn dan vragen van de site (www.studentenonderzoek.com). Deze hoef je dan ook niet in te vullen om aan het onderzoek deel te nemen!

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”CalmCruiser”

Ik mis bij enkele vragen de nvt optie. BTW ik heb de enquete wel ingevuld en wens jullie het allerbeste ermee. Misschien als de enquete klaar is, dat de resultaten dan even gepost kunnen worden op het forum.

Cheers CC

Denk je dat een of meerdere vragen op jou niet van toepassing zijn, kies dan voor de optie Neutraal (3e rondje). Dan wordt het antwoord wel meegenomen!

Bijdrager
    beammeup

Ik mis toch wel een paar echt interessante/belangrijke vragen…

Bijvoorbeeld.

Is dit uw eerste product van Apple?
    Indien ‘Ja’, hoelang gebruikt u al Apple producten?
    Hoeveel iPod’s heeft u?
    Heeft u Apple accesoires gekocht voor uw iPod?
    Heeft u iPod accesoires gekocht van andere merken?
    Welke extra functies mist u op de iPod?
    In welke provincie woont u?
    Hoe veel inwoners telt de gemeente waarin u woont?

Dan kom je ergens.

Bijdrager
    beammeup

Je kunt dus wel alles van te voren bedenken… de uitslag van je onderzoek zal zijn dat het imago en de bezitsdrang van het product de fysieke eigenschappen en de prijs ondergeschikt maakt.

Zo niet, eindig je met een waardeloos onderzoek.

:?

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”beammeup”

Je kunt dus wel alles van te voren bedenken… de uitslag van je onderzoek zal zijn dat het imago en de bezitsdrang van het product de fysieke eigenschappen en de prijs ondergeschikt maakt.

Zo niet, eindig je met een waardeloos onderzoek.

:?

Zoiets zal er (misschien) wel uitkomen ja. Natuurlijk ook omdat de mensen hier over het algemeen zeer positief t.o.v. Apple en de iPod zullen staan.
    Maar eh, om het onderzoek een beetje binnen de perken te houden, kun je niet klakkeloos open vragen gaan stellen zoals jij in een eerdere post aangeeft…

Bijdrager
    beammeup

Open vragen?!
    Die zijn allemaal met ja-nee in te vullen of anders middels bullets zoals je dat zelf ook al doet.
    Binnen de perken houden betekent niet dat je het onderzoek zo algemeen maakt dat je er geen harde conclusies uit kunt trekken.

De belangrijkste antwoorden zijn dus bijvoorbeeld:

-iPod’s worden met name gekocht door gebruikers van Apple producten.
    -Gemiste functies zijn een draadloze verbinding met de computer middels bluetooth.
    -Draadloos internet toegang.
    -Huidige eigenaren zijn van plan een iPod te kopen die deze functies wel heeft.
    -iPod bezitters wonen voor 70% in het westelijk deel van Nederland in steden boven 100.000 inwoners.

Bijdrager
    Blue-B

Ik heb hem (niet – positief) ingevuld, succes ermee:)

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”Blue-B”

Ik heb hem (niet – positief) ingevuld, succes ermee:)

Thanks! :)

Bijdrager
    basiel

ik mis nvt antwoorden ook ik heb bvb nooit telefonisch contact met apple opgenomen en heb een ipod shuffle dus ook geen display, etc …

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”basiel”

ik mis nvt antwoorden ook ik heb bvb nooit telefonisch contact met apple opgenomen en heb een ipod shuffle dus ook geen display, etc …

Dan kies je best voor de 3e optie (neutraal)!

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik heb niks ingevuld want ik heb geen iPod en nooit gehad, maar ik wil even opmerken dat je je veel te veel in dit topic laat zien. De vragen zijn zoals ze zijn, hoe meer je hier schrijft, hoe groter de kans dat je de resultaten beinvloedt. Laat de boel nou maar gewoon even.

Bijdrager
    GodzillaPresley

Bij de vragen over de handleiding en de telefonische ondersteuning heb ik rondje 3 aangevinkt, ondanks het feit dat ze in mijn geval allebei niet van toepassing zijn.

Succes:)

Bijdrager
    iPodOnderzoeker

Bedankt voor het invullen! De resultaten zullen t.z.t. ook op dit forum verschijnen.

Maar blijf vooral invullen, dat komt de enquete alleen maar ten goede!

Bijdrager
    Milottegirl

Ik heb hem ook ingevuld. De persoonlijke informatie vind ik net als MacBjorn overbodig.

Bijdrager
    japser909

Wat is de tussenstand btw ? :x

Bijdrager
    hakpod
    ”iPodOnderzoeker”
    ”basiel”

Als dit de manier is waarop er tegenwoordig onderzoeken worden gedaan op hogescholen en universiteiten dan hoef ik de resultaten niet te zien.

Neutraal is een duidelijk andere keuze dan NVT. Zo help je je hele onderzoek om zeep.

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”japser909″

Wat is de tussenstand btw ? :x

Momenteel staat de teller op 242 respondenten. Erg mooi! Uitspraken over resultaten kan ik nog niet doen helaas… Bedankt allemaal!

Bijdrager
    iPodOnderzoeker
    ”hakpod”
    ”iPodOnderzoeker”
    ”basiel”

Als dit de manier is waarop er tegenwoordig onderzoeken worden gedaan op hogescholen en universiteiten dan hoef ik de resultaten niet te zien.

Neutraal is een duidelijk andere keuze dan NVT. Zo help je je hele onderzoek om zeep.

Dat is niet helemaal waar. Als er een vraag niet op jou van toepassing is, kies je voor neutraal. Dat komt dan overeen met NVT. Wanneer ik een vraag niet in zou vullen, zou dat ook NVT als resultaat hebben. Stel dat bij een andere vraag (bijv. over je tevredenheid met de iPod) iedereen niets in zou vullen (per ongeluk, of gewoon niet) dan zou je daar overal een 3 (neutraal) in moeten vullen als onderzoeker, of je kiest ervoor om deze respondent te verwijderen.
    Je kunt dan m.i. beter voor neutraal kiezen dan om niets in te vullen.

Bijdrager
    S.A.F

Ik vind deze enquete wel op zijn plaats op ons forum. Hij is puur gericht op mensen in het bezit van een iPod. Niet op andere mensen. Dan is dit forum dus bij uitstek de ideale plek lijkt mij.

Bijdrager
    Elstar
    ”S.A.F”

Ik vind deze enquete wel op zijn plaats op ons forum. Hij is puur gericht op mensen in het bezit van een iPod. Niet op andere mensen. Dan is dit forum dus bij uitstek de ideale plek lijkt mij.

Maar MacOSX.nl is geen iPod-forum.
    Dit kleurt de uitslag natuurlijk wel ontzettend. Ik kan nu al voorspellen dat er hele hoge uitslagen gaan komen op de vraag of de iPod-gebruiker nog meer Apple-producten zal kopen en of hij Apple-producten zal aanbevelen bij kennissen.

Bijdrager
    NArthurNO

hmm.. volgens mij is dit alles al beken.. ??? of niet..:roll: .. ach tjsa.. leuk onderzoek.. alleen me adres en sjit.. dat vind ik wat minder.. wat is daar nou belangrijk aan?? leeftijd okey.. man/vrouw.. okey.. maar straat???? :?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.