11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    levy

Enorme ruis met het opnemen van audio in Garageband

Heeft er nog iemand het volgende probleem:

Ik heb een nieuwe imac 24inch dual core, en daarmee heb ik het volgende probleem.
    Ik heb ontzettend veel ruis met het opnemen van audio in Garageband.
    Zodra ik mijn audio spoor aanmaak en de monitor aan zet heb ik ruis.
    Dus de ruis zit hem in de lijn invoer, ik heb het niet als ik gebruik maak van de instrumenten in garageband. Ook heb ik een soort van openhaard geknetter als ik mijn monitor volume omhoog doe
    in het aangemaakte audio spoor.
    Ook de ingebouwde mic in mijn computer geeft enorm veel ruis.
    Het kan niet in rand apparatuur of aarding zitten al deze dingen heb ik er namelijk tussen uit gehaald om te testen, usb microfoon rechtstreeks, ja nog steeds ruis, ik word er gek van.
    Zou mijn moederbord kapot zijn vraag ik me af ?

Moderator
    unSOUND

Dit is dacht ik een bug waar ik al vaker wat over gelezen heb, het is op te lossen door een instelling te veranderen meen ik mij te herinneren. Ik ga eens kijken of ik het topic nog kan vinden…

Moderator
    unSOUND

Mmm, in die topics is het pas het geval na het exporteren van de opname… Voor zover ik bij jouw verhaal lees heb je er al last van VOOR je het exporteert, toch ?

Heb je de instellingen van je line-in poorten bekeken ?

Programma’s > Hulpprogramma’s > Audio/MIDI configuratie

Bijdrager
    levy

Ja zeker alles is goed ingesteld. Programma’s > Hulpprogramma’s > Audio/MIDI configuratie
    En ik exporteer niet, ik neem het gewoon op in Garageband.
    Bijv audio: Vocalen en Keyboard, Bas / Gitaar.
    Bedankt voor de hulp inieder geval

Groet Levy

Bijdrager
    Marius1976

Is het mogelijk dat het ingang level van het instrument of de mic (veel) te zacht is of niet is voorversterkt?

De line-in van de Mac’s verlangt absoluut een goed voorversterkt line-in signaal.

Ik ben hier ook al vaker tegenaan gelopen.

Het is even puzzelen.

overigens kan je beter een goede externe geluids’kaart’ kopen. De Line-In is niet echt denderend.

Marius

Bijdrager
    santi

Toen ik jouw vraag las dacht ik in eerste instantie: die man heeft nieuwe mics nodig of een goede ruimte om op te nemen. Want het klinkt alsof de apparatuur de ruis veroorzaakt. En ook de ruimte waarin je opneemt kan van grote invloed zijn (muren die vol zitten met leidingen en stroom etc.)

Het klinkt ook een beetje alsof de instellingen nog niet helemaal kloppen. dat heb ik ook meegemaakt. dat ik dacht dat ik alles via een line-out opnam, maar dat het toch het microfoontje was die alles opnam. Het microfoontje zit relatief dicht bij de speakers van de computer, en dan krijg je dus een raar effect. Een soort overspraak, zeg maar.

het zijn maar ideeen. Oplossingen heb ik niet echt. Gewoon misschien even verder kloten aan de instellingen of anders naar een andere kamer/woning verhuizen ofzo…

Bijdrager
    Marius1976

Dat wat santi zegt kan inderdaad ook nog!

Kijk even bij de instellingen van garageband zelf, en kijk of je inderdaad opneemt via de line in.

Een heel handig programma om te downloaden is SOUND SOURCE.

Google even op Sound Source van ROGUE AMOEBA SOFTWARE

Het is een freeware programma waarmee je via je menubalk precies kunt zien wat de huidige input-source is, en je kunt het daarmee ook wijzigen.

By the way: grote kans dat inderdaad je interne mic gebruikt wordt nu, om dat te checken ga ik altijd even met m’n vinger over het gaatje (haha wat een zin :o :oops: ) en als dan de VU meter in garageband flink uitslaat, dan weet ik alweer genoeg.

Succes
    Marius

Bijdrager
    jeffo

Ik heb vanmiddag geprobeerd zang op te nemen in Garageband en heb precies hetzelfde probleem. Mijn powerbook is gekoppeld aan een mengpaneel waaraan de mic is ingeplugged, het geluid loopt vervolgens via de versterker.

Maar het opgenomen geluid is echt heel slecht en er zit een soort tik doorheen.

Ben dan ook erg geïnteresseerd in de oplossing.

gr.

Jeff

Bijdrager
    santi

Ik denk dan toch dat het best eens aan de mics kan liggen die je gebruikt of wellicht het mengpaneel. Als je een mengpaneelgebruikt waar je met de phantom kan rommelen, dan kan dat ook nog een optie zijn. Vaak krijg je ruis als je ongeaarde stopcontacten gebruikt, ook. En dat kan van alles zijn. Er zou dus ook zomaar een rare tik in kunnen zitten bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je hiermee bent geholpen.

Trouwens, dat ene truukje van die uitslaande meter is inderdaad een handige. Maar als je een Macbook hebt-zoals ik-dan zie je het eigenlijk ook gewoon aan het feit dat er een lampje gaat branden naast de microfoon boven je scherm. wat ik dus eigenlijk deed, wil ik zeggen, wat gewoon een beetje stom.

Trouwens nog een handige on/off-topic tip: ik heb een tijdje geleden een Jam Pack geinstalleerd, en dat kickt echt fokking ass!

Bijdrager
    santi

Ik denk dan toch dat het best eens aan de mics kan liggen die je gebruikt of wellicht het mengpaneel. Als je een mengpaneelgebruikt waar je met de phantom kan rommelen, dan kan dat ook nog een optie zijn. Vaak krijg je ruis als je ongeaarde stopcontacten gebruikt, ook. En dat kan van alles zijn. Er zou dus ook zomaar een rare tik in kunnen zitten bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je hiermee bent geholpen.

Trouwens, dat ene truukje van die uitslaande meter is inderdaad een handige. Maar als je een Macbook hebt-zoals ik-dan zie je het eigenlijk ook gewoon aan het feit dat er een lampje gaat branden naast de microfoon boven je scherm. wat ik dus eigenlijk deed, wil ik zeggen, wat gewoon een beetje stom.

Trouwens nog een handige on/off-topic tip: ik heb een tijdje geleden een Jam Pack geinstalleerd, en dat kickt echt fokking ass!

Bijdrager
    levy

ik heb alles er tussen uit gehaald, en nog steeds ruis.
    Ik ben vanmiddag bij de apple store hier in de stad geweest.
    Ik heb mijn microfoon mee genomen plus koptelefoon.
    En wat denk je niks meer aan de hand, in de winkel geen ruis.
    Ook vanmiddag bij een vriend geweest ook test gedaan, ook geen ruis.
    Dus het ligt echt aan mijn computer.
    Volgende week zet de mac store een nieuw moederbord in me imac.
    2 maanden geleden was ineens mijn hardeschijf stuk hij is daarna gemaakt en niet tip top terug gekomen.
    Hopelijk werkt hij volgende week wel weer goed, aangezien audio mijn beroep is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.