2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    vinceger

Enkele FileVault vragen….

Hallo,

Ik lees zojuist het artikel “Lion blijkt soms wachtwoord te verklappen” net op het punt dat ik mijn iMac beter wil gaan beveiligen.

Het is de bedoeling om FileVault te gaan gebruiken maar voordat ik dit wil doen heb ik nog enkele vragen:

– wordt een SuperDuper clone ook automatisch versleuteld als ik een back-up maak
    – wordt de TimeMachine back-up ook automatisch versleuteld als ik een back-up maak

Ik wel namelijk wel een betere beveiliging voor mijn Mac maar niet ten koste van eenvoudig toegankelijke back-ups e.d.

Bijdrager
    iep

Het heeft alleen betrekking op oude filevault configuraties dus de versie waarbij filevault alleen de homedir van de gebruiker versleuteld. De nieuwe filevault versie die standaard in Lion zit doet dit niet meer, die zit heel anders in elkaar en past whole disk encryption toe waarbij het de gehele schijf versleuteld.

Als je backups gaat maken dan is dat van data dat toegankelijk is. Dat betekent dat ook je backups moeten worden voorzien van enige vorm van versleuteling. Bij Time Machine is er deze optie. Je kunt ook backuppen naar een versleutelde disk image en je kunt de gehele backup schijf met filevault 2 instellen. Dat laatste is wat lastiger maar met een zoektochtje op internet kun je vinden hoe je dat precies moet doen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.