5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    BartbookAir

enkel iTunes via koptelefoonuitgang

Beste OMT’ers

Waarschijnlijk gaat wat ik wil niet echt werken, maar misschien heeft toch iemand er een oplossing voor.
    Als ik m’n MacBook via de koptelefoonuitgang aansluit op mijn versterker, is het dan mogelijk om bv enkel het geluid van iTunes naar de versterker te sturen terwijl het andere geluid (van meldingen, systeemgeluiden, …) gewoon uit de luidsprekers van de Mac komt?
    Eigenlijk een beetje zoals via AirPlay, waarbij je enkel de audio van iTunes naar het AirPlay-apparaat stuurt maar het andere geluid gewoon via de computer komt. Maar dat dus via de koptelefoonuitgang…

Bijdrager
    csteelooper

Ik zou willen dat ik het wist; ik zoek al een héle tijd naar zo’n soort oplossing voor in mijn situatie (systeemgeluiden via interne luidsprekers; muziek via externe luidsprekers). Probleem is dat je niet de beschikking hebt over deze twee uitgangen als zijnde programmeerbare uitvoer-mogelijkheden. Zodra je een koptelefoon of externe luidsprekers aansluit, is de interne luidspreker niet meer apart aan te spreken. Ik zou zelf namelijk ook wel willen dat de systeemgeluiden niet meer over de muziek heen hoorbaar zijn…

Bijdrager
    Obi

Je kunt toch in de systeem voorkeuren (System Preferences) in de
    ‘geluids sectie’ in het tabje Geluids-effecten apart instellen waar de geluiden die de
    mac maakt over worden afgespeeld?

Ik heb een DAC (met koptelefoonaansluiting) die via USB is aangesloten, en is zo ingesteld
    als ‘hoofdweergavebron’, en in het geluiden voorkeuren gedeelte heb ik ingesteld dat mac geluiden
    (zoals nieuwe mail) over de interne speakers afspeelt.

Dus:

Je hoofdweergave bron wordt de ingebouwde koptelefoon aansluiting, en apart instellen
    van mac geluiden zodat deze weergeven via de interne speakers,
    en dat kan allemaal in het geluiden instellingen gedeelte worden gedaan van het voorkeurenpaneel.

Bijdrager
    BartbookAir

@obi Bij jou heb je via USB er een extern audio-apparaat op aangesloten, en dan kan je dus wel makkelijk de systeemgeluiden ‘afsplitsen’ van de andere audio. Maar zonder extern audio-apparaat krijg je dus enkel de mogelijkheid om ‘koptelefoon’ te selecteren als de kabel in de Mac zit. Dus niet opsplitsbaar dat systeemgeluiden via de interne luidsprekers gaan en de rest van de audio via de koptelefoonaansluiting.

Bijdrager
    Obi

Bij mij werkt die splitsing ook zonder die ‘externe
    USB DAC’, m.i. is het toch een instelling die mogelijk is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.