13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    roblo

engelse giftcard

Ik heb hier een giftcard van 25 pound.
    De nederlandse appstore accepteert de code natuurlijk niet.
    Als ik nou een account aanmaakt bij apple.uk.com en daar de code invoer, kan ik dat tegoed dan gebruiken voor mijn nederlandse macbook?
    Of is het mogelijk om het tegoed om te wisselen voor een nederlands tegoed..?
    heeft iemand hier ervaring mee?
    gr,Roy

Bijdrager
    Shmoo

Dan zal je die MacBook ook moeten koppelen (abonneren/machtigen) op dat Engelse AppleID.

Lang verhaalt kort: het is een hoop gezeik omdat je bij updates van die apps altijd weer van account moet wisselen. Verkoopt dat kaartje op eBay aan iemand in Engeland en koop van dat geld bij de HEMA of waar dan ook een NL iTunes kaartje met korting.

Bijdrager
    macpro

Of koop er lekker muziek voor die je in de NL store niet kunt krijgen.

Bijdrager
    TheBigZ
    roblo op 28 november 2014

Als ik nou een account aanmaakt bij apple.uk.com en daar de code invoer, kan ik dat tegoed dan gebruiken voor mijn nederlandse macbook?

Ja. Dat doen veel mensen. (Je logt uit in iTunes, en logt in in de Engelse app store. Daarna kies je een gratis app om te downloaden. Dan kun je een account aanmaken in de UK appstore.) Het is vooral interessant als je content kunt krijgen in een land dat niet in de NL appstore te krijgen is. Zoals macpro al aangaf.

Bijdrager
    KarelWillem

Maar zoals eerder gezegd, is het volkomen ruk werken als je 150 apps hebt vanuit diverse accounts.
    Ik zou het niemand aanraden in ieder geval. Dat werkt echt niet fijn.

Bijdrager
    TheBigZ

Geen idee waar je het over hebt. Je hoeft slechts eenmalig je Mac te machtigen om met de extra Apple ID om te gaan. Daarna worden alle updates automatisch geinstalleerd. Bij muziek (zoals macpro zei) is het nog simpeler; daar komen geen updates van.

Ik heb zelf Apple IDs uit drie landen (om diverse redenen) en ik merk niet eens met welke ID ik ooit een liedje/app gekocht heb.

Bijdrager
    macpro

@thebigz: ben ik niet helemaal met je eens. Ik gebruik ook diverse AppleID’s voor de aankoop van apps en merk bij updates toch met enige regelmaat dat ik wachtwoorden mag invoeren. Is voor mij verder geen probleem, maar ik ken genoeg gebruikers die dan vreemd met de ogen gaan draaien en helemaal geen idee hebben wat ze nu weer waar moeten invoeren.

Bijdrager
    TheBigZ

Dan gebruik je misschien een oudere OS X versie of heb je een nieuw Apple apparaat gekocht. Ik heb de wachtwoorden al tijden niet meer hoeven invoeren op de bestaande apparaten, wel op mijn nieuwe iPhone, en op een Mac die ik vorig jaar heb gekocht.

Bijdrager
    Shmoo

Sowieso mensen die hun content alleen maar beschikbaar maken in bepaalde landen hebben daar meestal een reden voor of ze zijn zo dom bezig dat je hun dommigheid echt niet moet belonen met een aankoop maar juist een aankoop moet doen bij hun buurman.

Ik kom dit best nog wel vaak tegen, developers die een Mac en iOS app bouwen en dan blijkt dat de Mac versie wel gewoon wereldwijd in de Mac App Store te verkrijgen is maar de bijbehorende iOS app die is alleen in de USA beschikbaar. Je denkt toch niet dat je dit soort developers moet gaan belonen voor dit soort praktijken door zelf een USA account te gaan maken en zijn content te kopen.

Bijdrager
    Ethiron

Oplossing is simpel.

Maak een Engels ID aan, stort je tegoed op je ID, en geef de app / muziek cadeau aan jou eigen (NL) ID, zoals je dat ook naar eem vriend zou doen.

Bijdrager
    Shmoo
    TomvdK op 29 november 2014

Oplossing is simpel.

Maak een Engels ID aan, stort je tegoed op je ID, en geef de app / muziek cadeau aan jou eigen (NL) ID, zoals je dat ook naar eem vriend zou doen.

Let op dit is NIET mogelijk.

Saldo op je AppleID kun je niet weggegeven. Je kunt alleen geld weggegeven aan iemand anders wanneer je een creditcard aan je AppleID gekoppeld hebt. Dan wordt het geld van je creditcard afgehouden. Zelfs als 50,- saldo op je AppleID hebt staan + een creditcard gekoppeld en je wilt iemand een app doneren of gewoon geld doneren dat wordt dit bedrag van je creditcard afgehouden niet van het 50,- saldo op je AppleID.

Bijdrager
    Ethiron

Maar jij hebt het over geld en saldo weggeven?

Dus volgens jou kun je geen APP cadeau geven met 50 euro tegoed in wat voor vorm dan ook, BEHALVE wanneer er een creditcard is gekoppeld aan je account?

Dat lijkt mij eerlijk gezegd sterk, maar ik kan het nu niet testen.

*Edit* nog even gegoogled, en je moet inderdaad een CC gekoppeld hebben om een app cadeau te doen, ongeacht het saldo.

Ronduit belachelijk!

Bijdrager
    Shmoo

Welkom bij Apple:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.