14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    CMD-Z

Energy Saver optimum

Wat zijn de meest ‘gunstige’ settings in Energy Saver om de duur van je scherm (imac dual core) te optimaliseren? En is het verstandig om je hard disk to sleep te zetten ‘when possible’?

Bijdrager
    Oppie

Denk je dan dat die schermen slijten?

Bijdrager
    PietjePuk

Niet naar kijken, dat scherm verslijt je heel erg moeilijk. En het stoppen van de hd kan je ook in twijfel trekken omdat het starten en stoppen telkens ook slijtage veroorzaakt.

Moderator
    unSOUND

Verlichting zachter zetten maakt weinig uit voor de levensduur, hooguit qua stroomverbuik…

Schijven in sluimer zetten is ook puur voor de stroomrekening handig. Persoonlijk vind ik het mateloos irritant als je na een tijdje een finder-venster opent en 10 seconde moet wachten op de schijven. Vroeger werd het sluimeren van de schijven afgeraden omdat afremmen en opstarten meer slijtage zou opleveren, maar met de huidige schijven is dit al stukken minder. Tegen de tijd dat die schijven op zijn heb je die Mac waarschijnlijk niet meer..

Moderator
    unSOUND
    ”Oppie”

Denk je dan dat die schermen slijten?

Ik denk dat hij het eerder over de backlight lampen heeft…

Bijdrager
    Oppie

Slijten die dan…?

Moderator
    unSOUND

Alle lampen slijten… ik zou niet weten waarom deze niet.

Bijdrager
    Oppie

Ok, wss nadat de rest van de iMac allang kapot is…

Moderator
    unSOUND

Daarom dus ook de vraag hoeveel brand-uren zo’n ding mee gaat… want daar heb ik nog steeds geen antwoord op kunnen vinden. Noch op de vraag of het dimmen van je scherm daar invloed op heeft.

Bijdrager
    bhaenraets

Naar mijn bescheiden mening is een computer een gebruiksvoorwerp, geen kunstvoorwerp: gebruiken dus, en wel zo dat je er het meeste lol aan beleeft. Als je niet wilt dat je scherm slijt moet je je computer uitzetten.

Bijdrager
    CMD-Z

goed punt!

Bijdrager
    bhaenraets

Geniet van je Mac! En mocht hij het ooit begeven, dan weet je nu al dat je toch wel een nieuwe Mac zal kopen, en dat je daar het geld wel voor zult vinden, dus no worries! :D

Bijdrager
    Electr0n
    ”bhaenraets”

Geniet van je Mac! En mocht hij het ooit begeven, dan weet je nu al dat je toch wel een nieuwe Mac zal kopen, en dat je daar het geld wel voor zult vinden, dus no worries! :D

Volkomen met je eens,
    ik heb wel een x gevonden op et internet, dat een gemiddeld monitor 50.000 of ja zelfs meer branduren heeft. Met andere woorden. Ok al zou je een jaar lang continue je scherm aanzetten en niet uitzetten en lekker laten branden. Doet die het nog:)

Bijdrager
    Oppie

En dat zeg ik al de hele tijd… :lol:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.