6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    1234

Energieleveranciers

De kredietcrisis zorgt er natuurlijk voor dat je wat kritischer naar je uitgaven gaat kijken.
    Gisteren las ik ergens dat overstappen erg kan schellen in de kosten.

Een vriend van mij kan altijd trots verhalen over het feit dat hij eigenlijk maar weinig uitgeeft omdat hij elk jaar overstapt naar een bedrijf dat hem het eerste half jaar gratis geeft.

Mijn vraag is:

welke energieleverancier heb jij, hoe bevalt deze en denk je dat het goedkoper kan.

Zo ja, waarom zou je daar wel of niet voor kiezen??

ben benieuwd.

Ik zit zelf bij NUON, al jaren, en denk dat het veeeel goedkoper kan.

Ik ben hard aan het googlen maar ik wil ook rekening houden met klantvriendelijkheid van de verschillende bedrijven.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    1234

onafhankelijk??

edit: staat er wel bij, maar hoe weet je dit zeker?

Moderator
    Poezenbeest

Ik woon in Den Haag en zit dus bij de lokale leverancier…. Eneco is dat geloof ik. Ik heb weinig te klagen over deze leverancier, tot nog toe doet het stopcontact het gewoon en wordt er ook gewoon maandelijks geld van mijn rekening afgeschreven. Of het goedkoper kan, weet ik niet, maar ik heb voor zover geen klachten over deze firma.

Ik moest anderhalf jaar geleden op zoek naar een leverancier, omdat ik een nieuw huis had gekocht en heb toen gewoon voor degene gekozen, die ook verantwoordelijk is voor het netwerk en de meterkast. Ik heb geen zin in gewijs van de ene leverancier, naar de andere over wiens verantwoordelijkheid wat is.

Op de een of andere manier vertrouw ik de nieuwe bedrijven niet en ik heb ook echt geen zin in al die administratieve rompslomp van overstappen, om elk jaar weer een paar tientjes te besparen. Ik kom prima uit met mijn rekening, dus ik vind het wel prima zo…

Ik snap soweiso niet waarom mensen problemen hebben met een bedrijf… de klantenservice van Eneco heb ik tot nog toe twee keer gebeld, één keer om mij aan te sluiten en dat verliep prima, de tweede keer was een vraag over mijn eindafrekening en daar werd ik ook prima mee geholpen… kreeg zelfs meteen het juiste nummer van de instantie, waar ik moest zijn voor mijn vraag.

Volgens mij hebben mensen vooral problemen, omdat ze zelf niet duidelijk zijn, of zelf eerst fouten maken en dan verwachten dat zo een bedrijf het allemaal seamless oplost…

Bijdrager
    Pieterr

Bij het wisselen van provider loop je de meeste kans dat er iets mis gaat. Als je tevreden bent dus vooral lekker blijven zitten. Mensen die achter de goedkoopste worst blijven aanhollen vinden elkaar straks wel weer bij het volgende “IceSave” debacle.

Bijdrager
    trabant

De Plem. Of wat daar van over is. Zie de argumentatie van Zerk.
    Zolang de huur van de pijpen en de kabels minstens evenveel is als voor dat wat erdoorheen gaat, geloof ik het wel.

Die vriend vertelt er zeker niet bij hoeveel tijd (à zijn uurtarief) hem dat overstappen en uitzoeken iedere keer kost.
    Alle waar is naar zijn geld. Als je door een bank wilt zakken, dan koop je die bij seats&sofa’s, als je je kleren maximaal drie keer wilt wassen, dan koop je ze bij H&M en als je gedonder met de service van je stroomboer wilt hebben, dan pak je daar de goedkoopste.

Wist je al dat er veel meer stroom als groen wordt verkocht dat dat er als zodanig wordt geproduceerd?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.