4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    simiban

Encryptie tools voor mac?

Bestaan er encryptieprogrammas zoals, best crypt en dergelijke die er zijn voor windows XP ook voor macintosh? Ik weet dat mac standaard een encryptie tool aanbiedt maar zijn er nog andere alternatieven?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik weet niet waar je de encryptie voor wilt gebruiken, maar misschien dat PGP of GnuPG iets is?

Bijdrager
    cocoia

Hey simiban,

Mac OS X voorziet dankzij zijn BSD-basis de gebruiker van krachtige tools voor encryptie. Mocht je meer algoritmes of ciphers nodig hebben, dan kan ik je aanraden met Fink of Darwinports mcrypt en libmcrypt te compileren en installeren. Dit zijn ‘subsets’ met geavanceerdere crypto voor je systeem. Verder is er natuurlijk Filevault, een zeer nuttige en veilige feature. Als je gewoon bestanden wil encrypten, kun je met ‘Disk Image Utility’ in Applications (Utilities) een nieuwe image maken met encryptie. Deze is dan niet meer te openen zonder password en te openen op iedere mac met OS X.

Verder zijn er nog wel wat programmaatjes; een goede betaalde is sinds tijden Kremlin. Het ondersteunt echter vandaag de dag niet meer recente ciphers en is dus nog minder waterdicht dan OS X’s ingebouwde tools. Dit kan ik je aanraden, je kan altijd op versiontracker, het vinkje OS X aanvinken en zoeken op ‘crypto’.

Ik hoop dat dit helpt.

Bijdrager
    simiban

Heren beiden bedankt voor het antwoord voor mijn rekening mag er hier een slot op !

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.