6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Bazzerd

Encryptie bestanden voor OSX

Korte vraag aan de kenners:
    Voorheen gebruikte ik wel eens Trucrypt om bestanden te versleutelen.
    Echter sinds een tijd staat er een malafide melding op Truecrypts site. Het lijkt mij dus beter om een ander programma voor versleuteling te gebruiken?

Veracrypt kom ik af en toe tegen, maar weet niet of dit veilig is. Daarbij vraagt het bij de installatie om het installeren van OSXFuse (is dit programma te vertrouwen?)

Wie heeft er goede tips en adviezen?

Dank!

Bijdrager
    Shmoo

Ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen en hoe je wilt gaan werken.

Als je gewoon je computer extra wilt beveiligen en alle bestanden erop wilt encryten dan kun je misschien beter FileVault in OS X inschakelen.

Als je gewoon enkel een aantal bestanden in een soort kluis wilt zetten dan zijn daar wel apps voor. 1Password ( mocht je die al gebruiken ) die kan dat. Maar er is ook Hider.

Bijdrager
    Bazzerd

Dank voor je snelle reactie.
    Encryptie wil ik incidenteel voor verschillende doeleinden gebruiken:
    -Bepaalde bestanden op USB stick versleutelen (het is dan handig als ik het ook op ander systeem kan ontgrendelen (Windows)
    -Bepaalde bestanden op NAS versleutelen

Het gebruiken van Filevault is me bekend maar daar lukt bovenstaande niet mee.

Hoor t graag.

Bijdrager
    Shmoo

Mogelijk deze app dan? Er is een Mac en Windows versie van.

http://macpaw.com/encrypto

Bijdrager
    Bazzerd

Dank Shmoo, dat ziet er goed uit. Producent is ook te vertrouwen?
    Ik ga denk ik Encrypto een keer uitproberen.

Als iemand anders nog lumineuze ideeƫn heeft: maak me slimmer:)

Bijdrager
    Shmoo
    Bazzerd op 26 maart 2016

Dank Shmoo, dat ziet er goed uit. Producent is ook te vertrouwen?

Zeker, het bedrijf achter deze app maakt al jaren Mac apps en weet echt wel wat ze doen. Plus je kunt de app gewoon downloaden uit de Mac App Store dan mag je er sowieso vanuit gaan dat Apple er ook nog eens naar gekeken heeft.

Ik ben niet iemand die zomaar alles op z’n Mac installeert. Als ik dit soort software zou installeren dan zou ik nooit online zoeken naar allerlei Open Source projecten of bedrijven waar je nog nooit van hebt gehoord en waar de website van oogt alsof je neefje hem gemaakt zou kunnen hebben.
    Allemaal dat soort dingen, hoe een bedrijf/developer zich presenteert, de algemene uitstraling, Twitter account en al dat soort dingen neem ik allemaal mee in mijn overweging voordat ik software installeer of koop.

Ik heb deze app daarnet ook even op mijn Mac geĆÆnstalleerd en het werkt gewoon perfect. Al heb ik niet veel bestandjes die een wachtwoord nodig hebben maar goed. Ik zie wel de meerwaarde van zo’n appje omdat iedereen wel een aantal bestandjes op z’n computer heeft staan dat een wachtwoord zou kunnen gebruiken. Belastingaangiftes en al dat soort bestanden, voordat je het in de Dropbox of waar dan ook gooit, even door deze app halen en je bent klaar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.