5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    simonvk

En van de een op de andere dag werkte mijn midi niet meer…

Hallo lieve mensen,

Ik startte laatst mijn macje op en wilde met Reason aan de slag gaan. Heb daar een Yamaha S30 synth aangesloten via midi met mijn Yamaha UX96 USB midi interface (klik). Werkte allemaal prima. Toen ik hem in het begin had aangesloten dacht ik even dat ie het niet deed, mar heb op de site van yamahasynth.com toen een Generic Midi patch ofzoiets gedownload waardoor het ineens werkte. Maar een paar dagen terug begon de misère… Van de één op de andere dag werkte mijn midi gewoon niet meer. Ik keek naar me interface kastje, normaal als je toetsen aanslaat op de synth zag je daar lampjes branden bij midi in/out, maar nu brandt er alleen nog maar één lampje (volgens mij dat ie aangesloten is). Ik ben toch niet stom en hebt echt de midi in en -out kabels correct ingeplugd. Bij de Audio/Midi configuratie ziet het er zo uit:

Ik weet het allemaal niet meer, als iemand weet hoe de vork in de steel zit hartstikke bedankt!
    Greets
    Simon

Bijdrager
    bart

Als ik alleen op het plaatje afga:
    in de midisetup staat de midi-out van je S30 niet doorgekoppeld met de midi-in van je interface;
    zo komt wat je op je keyboard speelt niet aan op de interface. nog even een draadje in de setup trekken. (van midi uit naar interface midi in)

Bijdrager
    simonvk

Thanks, inmiddels gedaan, maar helpt niet verder.

Moet ik in de interface zelf ook niet groene lampjes zien knipperen als ik toetsen aansla? Ipv dat ik alleen een standby achtig groen lampje zie branden nu…

Bijdrager
    joostovermars

zit er soms een knop “thru” op die interface en is per ongeluk ingedrukt?
    komt er wel midi uit? knippert er dus wel een lampje als je reason afspeelt?
    en verder kunnen dingen ook nog gewoon stuk gaan. al andere kabels geprobeerd?

Bijdrager
    simonvk
    ”joostovermars”

zit er soms een knop “thru” op die interface en is per ongeluk ingedrukt?
    komt er wel midi uit? knippert er dus wel een lampje als je reason afspeelt?
    en verder kunnen dingen ook nog gewoon stuk gaan. al andere kabels geprobeerd?

Midi thru is geen sprake van, ik bedoel er zit geen knop op. We zijn trouwens wel wat verder, bij midi out knippert het lampje wel als ik het test in Audio/Midi configuratie. Maar ja ik moet juist Midi in hard nodig hebben.. heb de kabels als omgeswitcht om te kijken of het aan de kabels zelf lag maar nee toch niet…

Rare toestand!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.