12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Sibold

En toen was er… OSX…

Afgelopen weekend maar eens de stoute schoenen aangetrokken en OSX geinstalleerd op een iMac rev B (van 8.6 naar OSX). Eigenlijk ging dit redelijk probleemloos. Totdat bij het herstarten een wit (Unix?) scherm verschijnt met het gebrabbel … bootr .. bla bla firmare bla bla :?

Na herstarten met PRAM resetten schijnt de boel weer door te starten, maar echt lekker is het natuurlijk niet.
    Nu lees ik dus al in de diverse topics dat er o.a.;

* Nieuwe firmware geinstalleerd moet worden
      * OS 9 geinstalleerd moet worden
      * Partities gemaakt moeten worden van de HD

Wie kan mij uitleggen wat ik welke volgorde moet en op welke manier.
      Of had ik eerst de Readme moet lezen? :innocent: [/list:u:b7830fec3a]

Bijdrager
      Jan-Willem
      ”Sibold”

Afgelopen weekend maar eens de stoute schoenen aangetrokken en OSX geinstalleerd op een iMac rev B (van 8.6 naar OSX). Eigenlijk ging dit redelijk probleemloos. Totdat bij het herstarten een wit (Unix?) scherm verschijnt met het gebrabbel … bootr .. bla bla firmare bla bla :?

denk dat je firmware moet upgraden…

Na herstarten met PRAM resetten schijnt de boel weer door te starten, maar echt lekker is het natuurlijk niet.
      Nu lees ik dus al in de diverse topics dat er o.a.;

* Nieuwe firmware geinstalleerd moet worden
        * OS 9 geinstalleerd moet worden
        * Partities gemaakt moeten worden van de HD

Of had ik eerst de Readme moet lezen? :innocent: [/list:u:21a3b75ad5]

firmware dus.
        OS9 is alleen nodig als je wilt gaan classicen en partities is niet nodig.
        en natuurlijk had je eerst de readme moeten lezen :innocent:

Bijdrager
        Sibold

En is de firmware dan ook vanuit OSX te installeren?

Bijdrager
        MacAttack
        ”Sibold”

Of had ik eerst de Readme moet lezen? :innocent:

Dat moet je inderdaad altijd doen :x :P :x

Bijdrager
        Zout

van wat ik heb begrepen kan dat alleen nog maar vanuit OS9 heb er apart de 9.2 cd van m’n iBook voor bewaart, moest laatst de firmware van m’n IDE kaart updaten, werkte alleen uit 9. Nieuwe G4 firmware wil wel uit X

Moderator
        Adriaan Mol

Ik raad je aan geen Firmware te updaten en gewoon lekker naar OS 9.1 te gaan (9.2 is niet nodig).

Mac OS X zal nooit never lekker draaien op een iMac Rev B. Attans vergeet het maar dat het gebruikelijk zou draaien.

Adriaan

Bijdrager
        Jan-Willem

ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij moest je dat installeren voor je OSX installeerde

Bijdrager
        Jan-Willem

ik weet niet welke revisie ik heb maar ik heb deze imac en osx draait er goed op:

Hardware Overview:

Machine model: iMac (version = 83.0)
        Number of processors: 1
        Bus speed: 100 MHz
        Machine speed: 350 MHz
        L2 cache size: 512K
        Boot ROM info: 4.1.9f1
        Customer serial number: –
        Sales order number:

Memory Overview:

DIMM0/J13: 256 MB SDRAM
        DIMM1/J14: 64 MB SDRAM

Bijdrager
        michelvdb

Eerst in OS 9 de Firmware Update uitvoeren. Nadien pas OS X installeren als je dit echt wil op een iMac Rev.B.

Bijdrager
        sabine

Ik heb een Imac 233mhz en OSX doet het perfect (op het feit na dat ik gewoon eens keertje wat geheugen moet gaan aanschaffen).

Maar ja dit moet ik eigenlijk niet zeggen….want je weet maar nooit.

Bijdrager
        Gijs

Ik heb OS X 10.1.5 toevallig vorige week nog gedraaid op precies dezelfde machine als die van Jan-Willem, maar dan met slechts 128 MB. Draait prima, al gaan zware programma’s wat trager dan op mijn eigen 500MHz iMac. Ik had eigenlijk gedacht dat ik 10.1.5 op 350 MHz met minimaal geheugen maar een sloom systeem zou vinden, maar dat viel echt 100% mee. Dus laat a.u.b. die negatieve opmerkingen over OS X op G3-iMacs nou eens achterwege. Het draait echt heel behoorlijk.

Bijdrager
        Jan-Willem
        ”Gijs”

Ik heb OS X 10.1.5 toevallig vorige week nog gedraaid op precies dezelfde machine als die van Jan-Willem, maar dan met slechts 128 MB. Draait prima, al gaan zware programma’s wat trager dan op mijn eigen 500MHz iMac. Ik had eigenlijk gedacht dat ik 10.1.5 op 350 MHz met minimaal geheugen maar een sloom systeem zou vinden, maar dat viel echt 100% mee. Dus laat a.u.b. die negatieve opmerkingen over OS X op G3-iMacs nou eens achterwege. Het draait echt heel behoorlijk.

Helemaal mee eens. Oke de meest geavanceerde spelletjes zou ik op m’n imacie niet spelen (daar heb ik een emac voor), maar met een beetje geheugen kan ik er alles mee doen wat ik wil:
        – mailen
        – inetten
        – chatten
        – muziek luisteren
        – voor school iets doen (dat wil ik niet maar moet ik :wink: )
        – met unix klooien

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.