30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    Steve Brooklyn

En? Bevalt de nieuwe iPad 2?

Ja, ik ben één van de ongelukkige die te laat was met het kopen van de nieuwe iPad2… ;(
    Maar ik ben benieuwd naar alle reacties van iedereen die er WEL één heeft kunnen bemachtigen…;)
    Bevalt ie? Of valtie tegen? Of had je er wat anders van verwacht? Of juist heel positief?
    Laat je reactie weten…;)
    Dan weet ik of het de moeite waard is om nog 4 weken te wachten…:(

Bijdrager
    Chorro

Nog nooit een iPad zien bevallen, jij wel?

Bijdrager
    Capillatus

Ja hij is super:) De camera’s zijn voor still images echt te crappy voor woorden, maar daar zijn ze ook niet voor bedoeld, en verder doet hij alles erg goed. Ik had geen iPad1, dus vergelijken kan ik niet helemaal doen, maar het is wat mij betreft echt de fijnste manier van surfen: alles is op een fijn scherm lekker dicht bij de hand. Typen is nog een beetje wennen, maar ook dat gaat wel beter dan ik had verwacht. Verder voelt hij in het echt nog dunner en lichter dan de specs je zouden doen geloven. Maar een tip, je kunt natuurlijk gewoon naar een APR gaan, want ze hebben dan wel geen voorraad meer, maar wel demomodellen, kan je alvast testen. Ik ben in ieder geval erg blij.

Bijdrager
    Jojo890

Vergeleken met de iPad 1 is de iPad 2 toch echt wel een superding als je kijkt naar het model. Ligt super in de hand, geen woorden voor. En is gewoon een fijne tablet.

Bijdrager
    JBStudio

Ik vind de iPad2 lekkerder in de hand liggen en de snelheid vind ik bij sommige apps echt veeeeeel beter. Facetime is een leuke bijkomstigheid, net zoals Photo Booth. Het voelt gewoon allemaal wat sneller en lekkerder aan! Ik ben zeer tevreden! Maar goed, ik heb dan ook vanaf 08.00 in de rij (was de eerste, dus een rij was er niet) gestaan, dus ik heb het niet voor niets gedaan!

Bijdrager
    driesdk

Mijn eerste iPad, heb de iPad 1 overgeslagen.
    Heel erg fijn apparaat, doet alles wat het moet doen, en goed.

De enige minpuntjes zouden de camera en pixeldichtheid van het scherm kunnen zijn.
    De camera is inderdaad niet echt goed, maar zoals al eerder gezegd, hij is helemaal niet bedoeld om still images te maken. Maar zelfs voor film vind ik ze eigenlijk wat tegevenvallen.

Over die pixeldichtheid,…dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat ik een iPhone 4 gewoon ben, waar tekst enorm scherp is. Vooral bij het lezen van een boek op de iPad 2 heb ik een beetje een wrang gevoel omdat ik de letters niet scherp genoeg vind. Maar ik begrijp ook wel dat een hogere resolutie op dit moment geen goed idee zou zijn in de iPad.

Bijdrager
    Chorro

Klopt ja, ik heb ook een iPhone 4 en sinds kort de iPad 1 en ik moest ook best wennen aan het scherm. Is niet zo scherp in verhouding tot die van de iPhone 4.

Bijdrager
    android007

Hij is werkelijk grandiooos!!!. De iPad 2 is sneller en lichter, alleen vind ik het beeld niet scherp genoeg. Heb meteen een leuke hoes gekocht( toetsenbord inbegrepen) Werd helemaal gek van alle vingerafdrukken. Ik zet de link er even bij waar ik het heb gekocht: http://www.megagadgets.nl/iboard-galaxy-tab.html

Bijdrager
    Jack4ya

Koop dan een mooie kleine airbook als je zonodig een toetsenbord moet… Ik volg het iig niet.

Bijdrager
    android007

Ik heb deze al gekocht, en ik vind hem perfect passen bij de ipad. Ik heb heel veel hoesjes gezien en tot nu toe vind ik deze een van de beste. had het eerder gezegd, mssn had ik de jouwe gekocht:P

Bijdrager
    BasiX

Heb hem net terug gebracht naar Media Markt omdat hij last had van “light bleeding”. Vind ik een beetje zonde voor een apparaat van €700,- dus nu maar wachten op een nieuwe.

Bijdrager
    JBStudio
    BasiX op 29 maart 2011

Heb hem net terug gebracht naar Media Markt omdat hij last had van “light bleeding”. Vind ik een beetje zonde voor een apparaat van €700,- dus nu maar wachten op een nieuwe.

Ik heb op 1 plek ook wel ‘light bleeding’ maar met normaal gebruik zie je er compleet niks van. Zo vaak zit ik niet naar zwarte afbeeldingen in het donker te kijken….. Ik vind het een beetje overtrokken allemaal… we gaan weer af op een ‘screen bleeding-gate’ :crazy:

Bijdrager
    BasiX

Ik vind dat als je een product koopt dat vrijwel alleen uit een beeldscherm bestaat, dat onderdeel toch wel perfect moet werken. Zeker voor deze prijs.

Bijdrager
    KarelWillem
    Jack4ya op 29 maart 2011

Koop dan een mooie kleine airbook als je zonodig een toetsenbord moet… Ik volg het iig niet.

Ja, scheelt ook maar een eurootje of 500, dus waar heb je het over?

En daar lees je ook zo lekker je ebooks en magazines op in bed.:wink:

Bijdrager
    eroplos

Light-bleeding kan je haast niet tegenhouden en elke iPad heeft er in zekere zin wel last van. Mijn iPad 2 heeft er ook last van, maar ik zie het echt alleen in een compleet donkere ruimte met een zwart plaatje op het scherm. Als je de helderheid verlaagt van het scherm zie je het al bijna niet meer (je gaat echt niet in het donker je scherm op volledige brightness zetten).
    Echter er zijn wel een aantal extreme gevallen (zie de MacRumors forums maar). Deze moeten natuurlijk wel terug, maar met mijne heb ik er verder geen last van.

Verder om terug te komen op het topic, ik vind hem echt geweldig!! Zeker de Flipboard en officiële Twitter apps zijn geweldig op de iPad!!

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Leuk Leuk!!
    Weet ik iig wat me te wachten valt!
    Ik koop er ook iTV bij. Erg leuk! (dat is pas een leuke gadget!)

Maar ik moet nog een week of 3 wachten…
    BasiX: ben ik zeker met je eens!!

Bijdrager
    nebilem

Ik heb de iPad 1 en sla de tweede gewoon over. Volgend jaar de iPad 3 waarvan ik denk dat die wel een groot verschil zal zijn met de iPad 1. Verschil tussen iPad 1 en iPad 2 is gewoon te klein om weer zo’n bak geld uit te geven.

Bijdrager
    wimbers

is ie nog ergens tte krijgen of moeten we nu allemaal slaafs 3 weken wachten omdat apple:

zijn productieproces niet op orde heeft / schaarste onder marketingstrategie plaatst (doorhalen naar keuze)

Bijdrager
    BasiX
    eroplos op 29 maart 2011

Light-bleeding kan je haast niet tegenhouden en elke iPad heeft er in zekere zin wel last van. Mijn iPad 2 heeft er ook last van, maar ik zie het echt alleen in een compleet donkere ruimte met een zwart plaatje op het scherm. Als je de helderheid verlaagt van het scherm zie je het al bijna niet meer (je gaat echt niet in het donker je scherm op volledige brightness zetten).

Natuurlijk is dat wel tegen te houden. Het lijkt mij gewoon een fout in het productieproces. Er zijn genoeg iPads die er geen last van hebben, dus het kán wel. Als je een tv koopt wil je toch ook niet tegen gele vlekken aan kijken.

Bijdrager
    Daantsjie

Natuurlijk is dat wel tegen te houden. Het lijkt mij gewoon een fout in het productieproces. Er zijn genoeg iPads die er geen last van hebben, dus het kán wel. Als je een tv koopt wil je toch ook niet tegen gele vlekken aan kijken.

Volgens mij is er geen fout hoor. Led-tv s hebben daar ook behoorlijk last van.

Bijdrager
    BasiX

Sorry hoor, maar ik heb toch echt heel veel beeldschermen gezien, zowel iMacs, MacBooks, iPhones, iPod touches enz., en daarbij komt het ook niet in voor. Dat zou dus betekenen dat ik met al die apparaten heel veel geluk heb gehad.

Hoe dan ook, ik wil een product dat voldoet aan m’n verwachtingen en van een iPad verwacht ik dat het scherm gewoon goed functioneert, óók met volle lichtsterkte in een donkere kamer.

Bijdrager
    runners.cycle

Ik heb van het begin bij de iPad 1 een Apple iPad Case aangeschaft waar ik zeer te spreken over ben. Lekker makkelijk om mee te nemen maar ook bij gebruik en je hebt de Ipad hierdoor ook stevig in je hand.
    Bij de iPad 2 heb ik ook de iPad Smart Cover aangeschaft zondermeer schitterend maar ik mis toch een strakke hoes.
    Omdat de iPad 2 zo dun en glad is het voor mij in het begin oppassen om hem niet te laten vallen.
    Als er dadelijk iets vinden is, liefst in combinatie met de iPad Smart Cover, dan ga ik deze zeker aanschaffen.

Bijdrager
    iCom

Mijn iPad 1 heeft één kleine plek in de rechter benedenhoek, het valt me nu eigenlijk maar op omdat het bij mijn iPad 2 ‘veel erger’ is….

Wat ik wel moet toegeven is dat ik er absoluut geen last van heb! Tijdens het gewone werken merk je nergens de bleeding op het scherm. Enkel met een volledig zwart scherm of tijdens een app. met zwarte rand rond het scherm kan je het zien. Ik zou het dus ook gek vinden als er mensen echt last van hebben tijdens het werken.

Had het topic er nu niet over geweest had ik er niet naar omgekeken, of niet meer dan anders, maar nu is de verleiding wel groot geworden om m’n iPad 2 terug te brengen en te hopen dat diegene die ik terugkrijg beter is. Ik ga dit weekend even langs bij mijn APR om te luisteren wat hij hierover te zeggen heeft.

Ik ben benieuwd en post m’n ervaringen zeker in het topic.

Bijdrager
    Swisi

Ik moet nog 3-4 wachten to ‘ie bij mij is.
    Eén ding staat vast: ik kijk hem na. Die bleeding = terugsturen.

Liever nog eens wachten dan toch maar eventjes ene apparaat te kopen van 500 euro, om daarna er gratis vlekken op te hebben. Nope, ook niet bij Apple.

Bijdrager
    android007

“Jack4ya – 19 uur geleden
    Ja, scheelt ook maar een eurootje of 500, dus waar heb je het over?

En daar lees je ook zo lekker je ebooks en magazines op in bed.

Thats the spirit. En dat hoesje is handig ook, beschemt je ipadje en je hebt nu echt een keuze ipv dat gezeef op het scherm.

Bijdrager
    Afroman

De sfeer bij de launch.
    Klik

Bijdrager
    tiny

Leuke plaatjes van bij LJS. Daar was ik naast nog. Mooie zaak…

Ik ben erg blij met mijn iPad 2. Nooit gedacht dat ik het hoesje van Apple zo leuk zou vinden maar ik ben om. Ik heb er alleen wel nog een dingetje omheen want ik wil de achterkant ook goed beschermen.

Voor de rest is hij lekker snel en is FaceTime in het groot (groter dan iPhone) echt kikken…

Ik heb er trouwens nog eentje over maar ik mag daar hier geen aparte post van maken. Wil je toch kijken? Doe dat dan hier.

Bijdrager
    tiny

@runners-cycle Ik heb een beschermfolie op de achterkant geplakt. Die is een beetje stroef en zo glijdt hij niet zomaar van mijn schoot tijdens het werken…

Bijdrager
    DestroyOhBoy

@afro: Zitten mooie foto’s tussen! Al vind ik de rest interessanter dan wat winkelende mensen;)

on topic: Ik hoop toch zo dat die door mij bestelde iPad straks geen last heeft van bleeding…als ik al die reacties zo lees gaan me de haren een beetje overeind staan.

Bijdrager
    tiny

Is dat van de bleeding niet een beetje overdreven? Iets dat alleen op valt als je geen weinig licht hebt of zo? Volgens mij heeft de mijne het niet maar ik zal eens in het donker proberen…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.