7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Emulators intel

Hey jongens!

Ik heb een intel-imac,
    en ik vroeg me af of jullie wat (dos/snes/nes whatever) emulators kennen die al
    intel support hebben (zodat Rosetta er niet overheen moet)

En weet iemand coole (oldschool) mac games die een 2 player functie hebben?

cheers

Moderator
    Strifer

werkt een oude versie op een intel mac dan zo traag? die programmaatjes zijn toch erg licht?

Bijdrager
    Norm 2782

je kan proberen ZSNES of SNES9x zelf te compilen….. misschien werkt het

Bijdrager
    a la Mac

Q als je DOS al hebt, DOSBox (met Rosetta) als je nog geen DOS hebt:)

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

snes9x draait prima. Vooral met de smartjoy.
    Sixty Force draait ook (N64)

Bijdrager
    Maccessory
    ”Strifer”

werkt een oude versie op een intel mac dan zo traag? die programmaatjes zijn toch erg licht?

Zo licht zijn bepaalde emulatoren niet hoor. Vergeet niet dat ze een compleet systeem na moeten bootsen, niet alleen slechts een andere processor. En wat vooral meespeelt is het feit dat veel van die oude games (want daar draait ’t vaak om) alles uit de kast haalden om leuke effecten of maximale snelheid te bereiken, dus het is zaak je emulator qua timing and soms “vreemd” gedrag exact overeenkomstig het echte systeem te laten werken. Voorwaar geen simpele opgave.

En met Rosetta ertussen heb je ook nog een tweetraps raketje, waar code twee keer vertaald moet worden. Dat kan kan heel wat snelheid uit je software halen…

Bijdrager
    Len

Sixtyforce is instabiel (crasht na een kwartier). Intel versie volgt nog. Mupen64 is al wél beschikbaar voor de Intel en schijnt goed te lopen, je moet alleen wel even zoeken om deze niet-publieke beta te downloaden ( http://www.emuscene.com/ ).

Ook voor al het andere Mac emulatie nieuws en downloads:
    http://www.emuscene.com/

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.