26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Gees

emoticons in mail

Hallo,

Bestaat er een mogelijkheid om bewegende plaatjes zoals ‘emoticons’ smiley’s
    of figuurtjes, mee te zenden met de mail:roll: ?????

Groet van Gees

Bijdrager
    bruno

Nee, zelfs een Animated Gif wou het niet doen:(

Bijdrager
    Johnyw

Ja,

Vrienden van mij die met windows werken sturen me mails met emoticons, via een email prog: Incredimail. Wel een hoop crap als je het mij vraagt !

Bijdrager
    MacDave

Met entourage lukt het wel, ik mail dagelijks met smileys erbij. Perfect werkend. Maar je moet de smileys wel via copy/pasten toevoegen aan je email.

Bijdrager
    Gees

Bedankt voor de reactie tot nu toe, ik blijf het jammer vinden maar wie weet “in de toekomst”

Ook mis ik een datum in de rechter-bovenhoek naast de dig.klok.

Groet van Gees

Bijdrager
    Gees
    ”MacDave”

Met entourage lukt het wel, ik mail dagelijks met smileys erbij. Perfect werkend. Maar je moet de smileys wel via copy/pasten toevoegen aan je email.

Maak het even duidelijker voor mij, ik kan ook verzenden via ‘Entourage’

Groet van Geza

Bijdrager
    Deskman

Incredimail zou verboden moeten worden… Het vertraagt de mail enorm enop een Mac werkt het sowieso al niet. Wat is er mis met de oldskool emiticons:

[code:1:6c49b98aef]>:-|
    @-) en %-)[/code:1:6c49b98aef]

???

Bijdrager
    bruno
    ”Deskman”

Incredimail zou verboden moeten worden… Het vertraagt de mail enorm enop een Mac werkt het sowieso al niet. Wat is er mis met de oldskool emiticons:

[code:1:1c32f1e927]>:-|
    @-) en %-)[/code:1:1c32f1e927]

???

Kijk een man naar mijn hart…
    OldsCOOL emotions rules! En het verkloot je interlinie niet : wink :
    Even het vinkje Schakel Smilies uit aanvinken!:wink:
    Hoef je niet de “code” tag te gebruiken bij elke emotion!

Bijdrager
    Deskman

Ha, zo zie je maar weer. Een emoticon zegt meer dan 1000 woorden:evil:

Waar is de tijd van de ASCII-tags…

[code:1:605d482608] /" |
    / ASCII RIBBON CAMPAIGN |
    X against HTML MAIL |
    / and POSTINGS |[/code:1:605d482608]

Bijdrager
    bruno

[code:1:78fe82a7ec] — — — —- —- CCCCC OOOOO RRRR EEEE
    | H | / A | R | |D C O O R R E
    |—| |—| |–/ | | C O O RRRR EEEE
    | | | | | | / C O O R R E
    — — — — — — —- CCCCC.. OOOOO.. R R.. EEEE..[/code:1:78fe82a7ec]
    Cool, Alleen jammer dat de koppen zo groot worden, = weer xtra scrollen, Terwijl we allemaal zo ons best doen met sms afkrtingn e.d.

Bijdrager
    angorawol
    ”Gees”

Bedankt voor de reactie tot nu toe, ik blijf het jammer vinden maar wie weet “in de toekomst”

Groet van Gees

klik eens op dat klokje, dan verschijnt de datum.
    Er is wel een leuk programmaatje dat altijd de datum geeft (met een kalender erbij), het heet menucalender en is gratis.
    Klik je op een darum dan springt iCal zelfs open, zeer handig.

Bijdrager
    Fokker3

Er heeft hier ergens op en of ander forum een truukje gestaan hoe je door een .plist file aan te passen, de datum kon laten zien. Heb dat toegepast, en werkt probleemloos!
    Effe zoeken, hier stond ie

Bijdrager
    Gees
    ”angorawol”
    ”Gees”

Groet van Gees

klik eens op dat klokje, dan verschijnt de datum.
    Er is wel een leuk programmaatje dat altijd de datum geeft (met een kalender erbij), het heet menucalender en is gratis.
    Klik je op een darum dan springt iCal zelfs open, zeer handig.

Het was me al bekend, maar het blijft grijs.
    Bijna overal gezocht naar dat ‘programmaatje’ misschien een url voor mij?
    Merci en een groet van Gees

Bijdrager
    Gees
    ”Fokker3″

Er heeft hier ergens op en of ander forum een truukje gestaan hoe je door een .plist file aan te passen, de datum kon laten zien. Heb dat toegepast, en werkt probleemloos!

Mocht het nog in je herinnering opkomen dat “truukje” geef dat door merci.

Groet van Gees

Bijdrager
    pitch

zoek maar naar calendarclock

Bijdrager
    pitch
    Bijdrager
    Fokker3
    ”Gees”
    ”Fokker3″

Mocht het nog in je herinnering opkomen dat “truukje” geef dat door merci.

Ik heb mijn berichtje aangepast, daar staat nu de link naar het forum-bericht. Maar omdat het makkelijker leest aan het eind, is ie hier nog een keer

Bijdrager
    angorawol

Menucalendar kan je hier vinden
    http://www.objectpark.net/en/mcc.html

Bijdrager
    Oppie

Iedereen die zoekt naar een dag/datum/etc aanduiding in de menubalk, in bijna elk denkbare format, raad ik wClock aan; voortreffelijk!

Bijdrager
    kluivers
    ”tridee”

Ja,

Vrienden van mij die met windows werken sturen me mails met emoticons, via een email prog: Incredimail. Wel een hoop crap als je het mij vraagt !

ja, dat is nogges een fijn programmatje. Mi kan je dat beter een regelrecht virus noemen ! Staat ook op de windhoos van mijn stiefvader. Maar d’r af gaat het niet meer. ja, format c:

Bijdrager
    sidartha
    ”Oppie”

Iedereen die zoekt naar een dag/datum/etc aanduiding in de menubalk, in bijna elk denkbare format, raad ik wClock aan; voortreffelijk!

Inderdaad voortreffelijk, de meest handige die ik tot nu toe gezien heb. Dank voor de tip.

Bijdrager
    bekhof

Kun je mail niet gewoon gebruiken waar het voor bedoeld is? Om ‘onzinnige’ dingen mee te sturen, heb je toch zat andere mogelijkheden (chatten bijvoorbeeld).
    M’n mail staat nog steeds op ‘plain text’, allerlei html die meegezonden wordt heb ik geen boodschap aan! Wil iemand me iets leuks sturen, stuurt ‘ie me maar een link of een bijlage, maar mijn mail wil ik wel graag ‘schoon’ houden!

En dát zouden meer mensen moeten doen :evil:

Bijdrager
    angorawol

Ik ben ook een voorstander dat mail puur tekst blijft, zodat je ook vanuit je terminal een mailprogramma kan openen en gebruiken (zoals Pine in Linux)

Bijdrager
    MacDave

Om ff back topic te gaan:

smilies kunnen ingevoegd worden via copy/paste.

vb in yahoo messenger klik je een smiley aan en je selecteert hem. Kies copy en dan gewoon pasten in entourage. Werkt heel goed. is altijd leuk om het mailtje naar m’n vrouwtje wat op te vrolijken;)

Succes

Bijdrager
    awesomemac

Ook hier emoticons kopieeren en plakken in Mozilla Mail werkt!

Bijdrager
    Gees
    ”MacDave”

Om ff back topic te gaan:

smilies kunnen ingevoegd worden via copy/paste.

vb in yahoo messenger klik je een smiley aan en je selecteert hem. Kies copy en dan gewoon pasten in entourage. Werkt heel goed. is altijd leuk om het mailtje naar m’n vrouwtje wat op te vrolijken;)

Succes

Maar bewegen doet het niet? Met selecteren bedoel je CTRL. en welke vraag klick je dan aan?

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.