5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Moderator
    Night

[Opgelost] Emoji niet meer zichtbaar na update HS

Vreemd probleem:

Na de update naar High Sierra zijn emoji, die geplaatst zijn vanuit het emoji menu niet meer zichtbaar (nu een vraagteken). In textEdit en Chrome gaat het wel goed, alleen niet in Safari (en ook niet in Safari Technology Preview):

Safari:

Chrome:

TextEdit

het gaat dus alleen om emoji die vanuit het Emoji en Symbols menu geplaatst zijn, niet de gewone : – ) (want die tonen gewoon correct;-) )

De fonts .Apple Color Emoji UI en Apple Color Emoji  fonts zijn gewoon geladen en actief.

Wie kan mijn neus in de juiste richting laten wijzen?

Bijdrager
    Shmoo

Computer herstarten

Moderator
    Night

De standaard stappen heb ik uiteraard zelf al geprobeerd. Maar het bleek na wat uitzoekwerk dat – hoewel het systeem aangaf dat het emoji font geactiveerd was – het eigenlijke font niet meer in de System/Library/Fonts stond. Alleen de .tcc file nog. Na het font opnieuw te hebben gedownload en te hebben toegevoegd en het terminal-commando

atsutil autoactivation -e

voor de zekerheid er achteraan te hebben geplempt, werkt alles weer als vanouds.

Bijdrager
    feek

@night klopt het dat jij FontExplorer X hebt geïnstalleerd?

Nadat je FEX opnieuw opstart zal opnieuw gevraagd worden autoactivate uit te zetten.

Het is een FEX bug. Ik heb al meerdere keren een melding gedaan bij de ontwikkelaar en ze kijken er naar. Maar nog geen concrete oplossingen tot nu toe:(   Mssn moet je ook een bugreport doen…..

Moderator
    Night

Ja, ik heb FEX (6.0.3) inderdaad maar ik krijg die melding, noch een willekeurig andere foutmelding, gelukkig niet.

Misschien komt dat omdat ik het font handmatig in de system folder heb geplaatst (na ruzie met de SIP, dus dat kostte 2x opnieuw opstarten). Maar het blijft raar dat de HS (update)installatie zomaar fonts gaat weggooien.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.