11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Dirk5

eminent 7080

Wie kan mij helpen, ik wil een eminent 7080 aansluiten op mijn mac. Het lukt me niet te copieren.
    IS hier een progje voor ? Of een andere manier? Graag advies.
    mvr. D.

Bijdrager
    Vinhelper

Als ik het goed zie is dat het volgende apparaat:

Hoe sluit je deze aan? Via het netwerk of via USB?

Bijdrager
    Bremsy

Je kunt je mac met usb aansluiten aan de achterzijde. De Eminent herstart dan en wordt door je Mac herkent als harde schijf. Om erop te kunnen schrijven moet je wel NTFS-3G (gratis) op je Mac installeren, aangezien dat OSX het schrijven op een NTFS geformatteerde schijf niet toestaat.

Wanneer je Samba op je mediaspeler activeert, kun je bestanden via het netwerk kopiëren. Dit gaat wel een stuk langzamer.

@Vinhelper: Je sluit hem aan op je netwerk!

Bijdrager
    Dirk5

Hoi,.
    Bedankt voor je snelle reactie. Het is inderdaad het apparaat. Ik heb op internet gezocht en dit gevonden.
    Tuxera NTFS for Mac 2010,12-RC
    Dien ik dit nu op mijn mac te zetten en kan die dan copieren ?
    Over Samba e.d. durf ik nog geen eens na te denken. Ben een leek.
    Ik heb inderdaad het usb kabeltje verbonden, computer met apparaat.
    vr.gr. Dirk

Bijdrager
    Bremsy

NTFS-3G is gratis, Tuxera NTFS is betaald. Beide zijn van dezelfde maker. Ik vond de site niet zo duidelijk. Ik heb intussen al maanden de 30-dagen trial versie van Tuxera NTFS (en dus nog niet betaald). Gewoon volgens de instructie installeren.

Voor Samba hoef je niets te doen, behalve op de Eminent de Samba-server te activeren:

Samba server activeren
    1. Zorg ervoor dat je een harde schijf in de mediaspeler hebt ingebouwd. Dit is noodzakelijk, omdat de Samba server een harde schijf vereist.
    2. Zorg ervoor de mediaspeler is opgestart en dat je het menu van de mediaspeler op het scherm van je televisie of monitor ziet.
    3. Navigeer met behulp van de afstandsbediening naar ‘Instellingen’ en druk op de ‘OK’ knop van de afstandsbediening.
    4. Navigeer naar ‘Systeem’.
    5. Selecteer ‘HDD formatteren’ en druk op de ‘OK’ knop. Volg de verdere instructies op het scherm.
    6. Als de harde schijf eenmaal is geformatteerd, kun je de mediaspeler met behulp van de afstandbediening uitschakelen. Schakel de mediaspeler daarna weer in met behulp van de afstandsbediening.
    7. Navigeer naar ‘Instellingen’ en druk op de ‘OK’ knop.
    8. Navigeer naar ‘Systeem’.
    9. Selecteer ‘Systeeminfo’ en druk op de ‘OK’ knop. Als het goed is staat achter‘Sambaserver’ nu de melding ‘Actief’.
    10. Je hebt nu de Samba server ingesteld.

Daarna kun in je mediaspeler met behulp van de Finder onder “gedeeld:em7080”

Bijdrager
    Dirk5

Hallo,

Het werkt ik kan films, muziek e.d. over zetten op de harde schijf van de eminent. Ik weet niet of het aan mijn apparatuur ligt maar het gaat wel langzaam. Gemiddeld 40 minuten per film. Maar goed, hij doet het en dat is voor mij het belangrijkste. Nog bedankt voor je hulp.
    vr.gr.Dirk
    ps.
    Ik begrijp niet zo goed wat het voordeel is van Samba. Kun je naast het copieren er nog andere dingen
    mee ? Ga me er nog in verdiepen.

Bijdrager
    Vinhelper

Samba is niets meer dan een netwerkprotocol, dus (in begrijpbare taal) een soort taal waarin netwerk-apparaten met elkaar over een netwerk kunnen ‘praten’ en dus ook gegevens kunnen verzenden.

Het kan goed kloppen dat dit niet zo snel gaat, zeker draadloos niet.

Bijdrager
    Bremsy

Wanneer je grote hoeveelheden data snel wil overpompen, kun je de mediaspeler het beste via de achterkant met usb (usb-slave) aansluiten. Dat gaat vele malen sneller dan via het netwerk. Een dvd van 4 GB duurt bij mij via het netwerk ruim een half uur, via usb enkele minuten.

Bijdrager
    Dirk5

Hoi,

Dat doe ik, denk ik. Ik sluit de usb kabel aan de achterkant aan. En aan de andere kant in de computer. Een dvd van 4.6 duurt 40 min. Er zit bij mij geen eens netwerk op. Dien ik nog aan te sluiten. Dus ik ergens nog iets aan of af te vinken ?
    vr.gr.D.

Bijdrager
    Raffie

Hallo Dirk,

Ik ben ook een leek en heb hetzelfde probleem met mijn TVIX.
    Maar heb jij nu Samba of Tuxera gedownload voor je Mac ?

Raffie

Bijdrager
    Bremsy

Via het netwerk heb je Samba nodig. Dat staat op je Mac. Wanneer je je mediaspeler rechtstreeks aansluit en de harde schijf is NTFS geformatteerd, heb je Tuxera nodig. De laatste zul je moeten installeren.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.