8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    frisowesseling

EMEA lock, KPN stuurt mij naar Apple en Apple mij naar KPN

Hi,

Afgelopen week ben ik verhuisd naar Sri Lanka. Ik heb vlak voor vertrek een vervangend toestel gekregen (Iphone 7) bij de verzekering obv mijn garantie.

Toen ik de nieuwe sim van mijn Sri Lankaanse werkgever (carrier: Dialog) in mijn telefoon stopte kreeg ik een foutmelding: Ongelidge sim vanwege activeringsbeleid. Ik had dit zelfde al eens gehad in de Filipijnen en dacht toen dat het aan de carrier lag en heb het erbij gelaten.

NU besef ik mij dat ik een EMEA lock op mijn telefoon heb zitten. Waar heb ik hier ooit iets over kunnen lezen? Staat dit in de voorwaarde van KPN/Apple?! Maar goed, Apple Customer Service gebeld die sturen mij naar de KPN (zelfs met onderschreven brief van de service medewerker met: “wij kunnen dit niet jullie (KPN) moeten dit doen”. Brief aan KPN laten zien en nu krijg ik exact zo’n zelfde brief mee van de KPN dat zij hier niet vanaf weten en dat Apple het moet doen.

Weet iemand wie hier verantwoordelijk zou moeten zijn? Wie zet deze lock erop en belangrijker: wie en hoe kan je deze lock van je telefoon af halen? Mocht iemand een derde partij kennen die dit kan hoor ik graag aanbevelingen.

Iphone 7

IMEI: 353071098044450

Veel dank,

Friso

Bijdrager
    tarun

Hier een discussie op een KPN-forum. EMAE = Europe, Middle East & Africa. Blijkbaar is je toestel nu alleen bruikbaar in die regio. Dat heeft te maken met het type iPhone en is dus door Apple aangebracht. Dit om te voorkomen dat we in Europa goedkopere US-iPhones gaan gebruiken.

Op een Apple-forum meldt iemand dat middels een paar keer resetten via iTunes het gelukt is om het toestel los te krijgen.

Deze service op eBay is betrouwbaar volgens iemand op Tweakers.net. Dus dat kan je proberen.

Bijdrager
    frisowesseling

<p class=”cite”>tarun op 30 januari 2019 om 07:32</p>
    Hier een discussie op een KPN-forum. EMAE = Europe, Middle East & Africa. Blijkbaar is je toestel nu alleen bruikbaar in die regio. Dat heeft te maken met het type iPhone en is dus door Apple aangebracht. Dit om te voorkomen dat we in Europa goedkopere US-iPhones gaan gebruiken.

Op een Apple-forum meldt iemand dat middels een paar keer resetten via iTunes het gelukt is om het toestel los te krijgen.

Deze service op eBay is betrouwbaar volgens iemand op Tweakers.net. Dus dat kan je proberen.

Dank Tarun voor je reactie. Indd het is een EMEA, en had de fora e.d. allemaal gezien. Resetten durf ik eerlijk gezegd niet aan, omdat hier vanuit Sri Lanka het wifi zo slecht is dat het laden van apps dagen gaat duren. Zou toch een makkelijkere manier moeten zijn. Vind het vooral heel raar dat dit niet van te voren wordt aangegeven: “Pas op u koopt een telefoon die maar op 50% van de wereld werkt.” Terwijl je ‘m SIM-lock vrij aanschaft. Ebay lijkt mij een redelijke optie, dankje. Vraag mij alleen af waarom zij het wel zouden kunnen doen en mijn vrienden bij Apple zelf niet…dat blijft toch raar.

Groet,
    Friso

Moderator
    Night

Dan nóg blijf je met de verschillende frequenties van de aanbieders zitten. Die verschillen per werelddeel.

Bijdrager
    GoeieDag

Nog nooit van gehoord. En nog nooit zelf meegemaakt.

“Dit om te voorkomen dat we in Europa goedkopere US-iPhones gaan gebruiken.” Onzin. Heb vele iPhone’s in de US gekocht en elders (EU) probleemloos gebruikt.

Ik geloof er niks van dat Apple deze beperking erop zou zetten.

En die frequenties is ook nooit (meer) een probleem; er zijn altijd genoeg werkende frequenties.

Bijdrager
    frisowesseling

Toch is t helaas zo..dit is de melding (niet¬†mijn bron, maar exact hetzelfde). Zoals het er nu naar uitziet valt het tussen wal en ’t schip. Iedereen schuift de verantwoordelijkheid door naar een ander. Blijkt vooral te gaan om de wat oudere Iphones (6/6s/7/7s) als ik het zo online bekijk. Baal hier wel erg van inmiddels een nieuwe telefoon voor mijn werk aangeschaft omdat in de eerste week van de belkosten alleen al een nieuwe had kunnen kopen.

EMEA Lock

Bijdrager
    frisowesseling

O wat ik trouwens ook veel zie is dat het soms om vervangende toestellen gaat. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? Iemand enig idee? Dank allen alvast voor jullie reacties.

Bijdrager
    jv65
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.