6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    steene

embed file in indesign

Hallo,

Ik heb een probleem in preflight in indesign cs1. Ik heb een file blijkbaar ge-embed en die staat in RGB. Maar ik moet preprint alles in CMYK hebben en nu vind ik die embedded file niet terug in mijn links en ik zou begod niet weten welke file het is.

Daarnaast zit er ook een pantone spotcolor in blijkbaar en ik weet niet hoe die erin in is geslopen, mogelijks in een of andere embedded file?

Ik heb in totaal vier files geembed… wat niet de bedoeling is wellicht een ctrl v ctrl c ding…

Hoe pas ik die embedded files aan zodanig dat ik ze terug vind en dat ze niet langer geembed zijn?
    en hoe krijg ik dat pantone kleur weg.

Ps. ik heb gegoogled maar geen oplossingen gevonden alsook niet in de indesign help.

Aan iedereen die helpt, hartelijk dank, ik ben u dankbaar!

gegroet

Moderator
    Night

Op elke afbeelding klikken en de link bekijken. Diegene waar geen link van is, is het geëmbedde bestand. Deze kun je dan – naar gelang het een pixel- of vector-illustratie is – met [command]-C en [command]-V in Photoshop of Illustrator plakken, door in dat programma en nieuw bestaand aan te maken en het hierin de plakken. Photoshop herkent overigens meestal de pixel instellingen al.

Bijdrager
    steene

Hallo,

hoe kan ik vinden welke link een pantone kleur gebruikt??
    Ik zit nog steeds met dat pantone kleur en dat wil ik graag weg voor pre-press.

die embeds zijn ondertussen gelukt, bedankt Night!

Bijdrager
    Macteach

>hoe kan ik vinden welke link een pantone kleur gebruikt??

Zet de voorvertoning scheidingen aan! Vink alle kleuren af behalve die ene PMS. Scroll door je document, daar waar je nu iets ziet staan (in zwart) is waar de PMS wordt gebruikt.

Bijdrager
    hopsa

Let op, het kan ook een logo of een illustratie zijn waarin die kleur gebruikt is en wellicht onvoldoende omgezet naar CMYK, bijvoorbeeld een wit (0% van een PMS staal). In dat geval zie je dan niks met een voorvertoning. Succes.

Moderator
    Night
    ”steene”

Hallo,

hoe kan ik vinden welke link een pantone kleur gebruikt??
    Ik zit nog steeds met dat pantone kleur en dat wil ik graag weg voor pre-press.

die embeds zijn ondertussen gelukt, bedankt Night!

Dat kan met een programma als Flightcheck van Markzware (14 dagen free demo).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.