11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Emails versturen via 3G lukt niet, wel via wifi

Met mijn Iphone 5, versie besturingssysteem 8.1, lukt het niet emails te versturen met 3G; met Wi-Fi lukt het wel. Als provider van mijn Iphone heb ik Tele 2 en van Wi-Fi, dus het netwerk, Upc. Wat heb ik al gedaan?

1 Accounts verwijderd en opnieuw ingesteld, uitgaande server: smtp.upcmail.nl, poort 25
    2 als extra uitgaande server smtp.tele2.nl, poort 587 toegevoegd, dus niet als hoofdserver
    3 als hoofdserver smtp.upcmail.nl, poort 25 gedefinieerd en als extra server smtp.tele2.nl, poort 587
    Dit alles werkt niet. Wat wel werkt is Webmail met G3 en het versturen van mail met mijn Gmail account via G3.

Reeds veelvuldig contact gehad met achtereenvolgens, Tele2, Apple, Upc en dat diverse keren. Wie heeft voor mij de oplossing?

Bijdrager
    SunKeeper

Relaying op andermans netwerk met een bepaalde server van een provider wordt niet toegestaan.
    Indien er geen trucje was om hier omheen te werken via andere instellingen (meestal niet) kun je dus alleen op Wi-Fi van UPC de POP-mail gebruiken om te versturen.

Andere oplossing is over op IMAP, soms kan dat. Lokale POP-mail=altijd problemen.

http://www.peterroeland.com/index.php/veelgestelde-vragen-faq/71-ik-kan-wel-mail-ontvangen-maar-niet-verzenden

Bijdrager
    Vindplaats

Helaas kun je bij UPC geen imap instellen.

Bijdrager
    Vindplaats

Ik denk dat het mij allemaal gelukt is en ben voorzichtig positief. Wat heb ik gedaan?

1 ik had 2 emailadressen van gmail en 3 van Upc. Om te beginnen heb ik de emaildressenvan Upc verwijderd en opnieuw 1 Upc mailadres ingesteld met als hoofd uitgaande server smtp.tele2.nl. Tegelijkertijd heb ik de uitgaande server van Upc smtp.mail.pc.nl als extra server ingesteld;
    2 vervolgens heb ik de Google uitgaande servers allemaal aangezet. Dus nu staan alle uitgaande servers aan;
    3 vervolgens heb ik in 3G een mail gestuurd en tot mijn verbazing en genoegen kon ik het verzenden. Nu heb ik datzelfde ook nog geprobeerd om een email via wifi te verzenden en dat lukte ook;
    4 het was nu nog een kwestie van die andere 2 emailadressen van Upc op dezelfde manier in te stellen. Dus ook smtp.tele2.nl als hoofd uitgaande server;
    alles controleren of ik met alle emailadressen, dus van Upc en van Google, zowel in 3G als met wifi mails kan versturen en tot nu toe is dat gelukt.
    Hoe het kan en werkt weet ik niet, maar ik hoop alleen dat het morgen ook nog werkt, want je weet het maar nooit bij die Iphone’s. Ik begrijp alleen niet dat Tele2, Upc of Apple mij dat niet hebben kunnen zeggen. Ik hoop dat anderen die dezelfde problemen hebben nut hebben van mijn oplossing.

Bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Raddie

SunKeeper bedoelde precies wat je nu beschrijft: Tele2 blokkeert het gebruik van een smtp server die van een ander bedrijf is. En maak je geen zorgen, jouw oplossing werkt vandaag (en morgen) ook nog wel. In ieder geval zolang Google de Gmail servers open houdt. Veel mensen hebben dezelfde issue en het gebruiken van de gmail smtp server is dan inderdaad de oplossing, die verstuurt alles. Iedereen dus een gmail account aanmaken, het bijbehorende e-mailadres hoef je niet eens actief te gebruiken.

Goed dat het is gelukt, hopelijk helpt dit draadje andere mensen met ditzelfde probleem ook.

Bijdrager
    FransF

Op mijn iPhone4 heb ik SMTP hoofdserver van mijn ISP. Die is alleen bereikbaar vanaf het eigen netwerk, dus vanaf thuis via Wifi. Buitenshuis ga ik op 3G en daarvoor heb ik een extra uitgaande mailserver aangemaakt. zo zou het moeten werken.

Versturen van e-Mail via 3G (dus via de extra SMTP server) geeft foutmelding dat e-Mail versturen via hoofdserver is mislukt en dat ik extra uitgaande e-mail servers kan configureren. Het lijkt alsof de iPhone mijn extra SMTP servers niet gebruikt.

Iemand een suggestie wat hier gebeurt en hoe ik dit kan fixen??

Bijdrager
    Vindplaats

Lees mijn mail van 11 november 2014 als oplossing voor hetzelfde probleem.

Bijdrager
    FransF

Thanx
    Jij hebt daar je 3G als primaire SMTP en Wifi als extra SMTP
    Heb je gecontroleerd of je dan op de Wifi toch je mail verstuurt via UPC, of via 3G (Tele2) verstuurt??

Ik vermoed dat primaire SMTP via 3G altijd zal werken (ook bij mij), maar ik wil juist de Wifi (via mijn eigen ISP thuis) als primaire SMTP hebben, en alleen buitenshuis de extra SMTP via 3G gebruiken

Bijdrager
    Vindplaats

Ik vermoed dat primaire SMTP via 3G altijd zal werken (ook bij mij), maar ik wil juist de Wifi (via mijn eigen ISP thuis) als primaire SMTP hebben, en alleen buitenshuis de extra SMTP via 3G gebruiken

Ik heb geen idee van welke server ik bij het inschakelen van Wifi en het versturen van mail gebruik maak. Ik weet ook niet hoe ik dat zou moeten controleren.

Bijdrager
    FransF

Daarnaar ben ik ook op zoek geweest, maar niet kunnen vinden langs welke SMTP server de mail werd verstuurd. Dus heb ik getest met de éne SMTP server disablen en dan kijken of de ander nog mail verstuurd.

Mijn issue is dat als de primaire SMTP niet bereikbaar is, dat dan mijn iPhone4 niet een geconfigureerd extra SMTP server gebruikt, maar meldt dat ik extra SMTP servers kan configureren. Het lijkt alsof iPhone de extra SMTP servers niet ziet???

Bijdrager
    Vindplaats

Mijn issue is dat als de primaire SMTP niet bereikbaar is, dat dan mijn iPhone4 niet een geconfigureerd extra SMTP server gebruikt

Als ik in het scherm van Server uitgaand post SMTP aanklik dan zie ik naast de hoofdserver alle andere smtp servers staan. Onderaan dat scherm staat Als de hoofdserver niet bruikbaar is, pobeert Mail achtereenvolgens de andere SMTP-servers. Of mijn Iphone 5 dat ook in werkelijkheid probeert weet ik natuurlijk niet.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.