7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Emails overzetten van windows pc naar mac?

Nu ik een imap acount heb en in windows Outlook gebruik als mail app. wil ik oude emails overzetten naar Mail op de MBP.
    Op internet vond ik de volgende mogelijkheid die op mij van toepassing lijkt.

Sleep op je Windows-machine je archiefmappen met email naar je nieuwe IMAP-account. Dat kan even duren als het om grote bestanden gaat, want en wordt een identieke copy van je map gemaakt op de server. Stel vervolgens het Mail programma op je Mac in op je IMAP-account. Ook nu gaat het weer even duren, want er wordt een identieke copy gemaakt van de IMAP server op je Mac. Je kunt de mappen daarna overzetten naar het mailarchief van je eigen e-mailaccount op je Mac. Klaar is Kees.

De archief mappen op windows met mail kan ik wel vinden, maar hoe sleep ik die naar mijn imap account?
    Waar staat dit imap acount waar ik ze naar toe moet slepen?

peterwillem

Bijdrager
    Thoomas

Je moet in Outlook een IMAP-account aanmaken met dezelfde gegevens als op je Macbook Pro, dan heb je in Outlook dus de IMAP-folder en de oude mailfolder. Dan sleep je alle mail van de oude mailfolder naar de IMAP-folder.

Bijdrager
    peterwillem

Ok bedankt,
    dit is zo ongeveer gelukt. Kreeg een of andere fout melding dat niet alles gekopieerd kon worden.
    Maar de meeste oude mail staat er op en nu ook op de MBP. Eigenlijk heel eenvoudig, als je het weet. Maar dat is met alles zo.

Als je nu nog iets net zo eenvoudig weet om mijn adressen bestand uit oulook in agenda te krijgen en dan nog mijn bookmarks uit Firefox in Safari of Firefox op de MBO ?
    Bij voorbaat dank.

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

Bladwijzers is inmiddels al gelukt via import en export html bestand. Ga verder eens kijken naar de agenda/adressen bestand.
    peterwillem

Bijdrager
    Thoomas

Met Outlook heb ik eerlijk gezegd helemaal geen ervaring, en ik heb ook geen Windows-computer om het op te zoeken. Maar je moet in Outlook zoeken of je de adressen-bestanden ergens als vCard kan exporteren. Adresboek voor Mac kan die bestanden namelijk lezen, en kan je ze als je ze vanuit Outlook hebt geëxporteerd, zo in Adresboek bij de Mac slepen.

Bijdrager
    peterwillem

Ik heb intussen verschillende oplossingen bij elkaar gegoogled, maar geen ervan lukt bij mij.
    Krijg steeds allerlei fout meldingen. Komt er op neer dat je vanuit windows outlook het adressen bestand moet exporteren en dan kopiëren naar de mac waar Adresboek het weer moet importeren. Alleen kan adresboek die bestanden niet lezen of er zit een of andere fout in zoals een csv bestand. Ook het overzetten via ecards lukt niet, dan geeft utlook weer problemen.
    Zal het voorlopig maar vergeten, misschien zie ik nog wel eens een oplossing.

peterwillem

Bijdrager
    Thoomas

Een csv-bestand kan Adresboek inderdaad niet lezen, je moet een vCard-formaat hebben. Hier wordt het uitgelegd:

http://www.techhit.com/outlook/export_contacts_vcard_vcf.html

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.