6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Emailadressen linken

Voor school hebben we een mooi Exchange systeem voor alle emailadressen. Het werkt ope mobiele apparaten maar niet op laptops en computers. Dit zou ik wel willen om een archief op te bouwen.( kan niet want het is beveiligd)

Ik kreeg als advies van de leraar om een gmail Account aan tr maken en alle emails door laten sturen ban het Exchange account naar het gmail account.

Hoe doe ik dat en kan ik ook al mijn verzonden items in opslaan?

Bijdrager
    johnkeates

Als Exchange werkt op mobiele apparaten, dan werkt het ook op laptops en PC’s.

Los daar van kan je gewoon met gmail versturen, en dan alles wat binnen komt met Exchange dus lezen.

Bijdrager
    wardjj

Kan je op school in Outlook geen regel aanmaken om alles naar je Gmail account door te laten sturen?

Bijdrager
    Progressive

je hebt in gmail stadaard de optie om mails van een ander adres af te halen, moet je naar instellingen gaan in gmail en dan bij accounts en import. als je daar onder ‘emailberichten ontvangen via pop3’ het emailadres instelt van je exchange account dan haalt ie na identiteitscontrole voortaan 1x per half uur ook email op van het ingevulde adres.

ik weet niet of je bij die pop3 instellingen kunt van exchange? bij ’t GLU kan dat in ieder geval niet, die ondersteunt geen pop3. maar als je daar wel bij kan dan is dit een prima oplossing lijk mij zo.

Bijdrager
    Afroman
    johnkeates op 07 september 2011

Als Exchange werkt op mobiele apparaten, dan werkt het ook op laptops en PC\’s.

Los daar van kan je gewoon met gmail versturen, en dan alles wat binnen komt met Exchange dus lezen.
    Dat werkt dus niet want dat is zo beveiligd. Anders had ik dit topic niet geopend.

Kan je op school in Outlook geen regel aanmaken om alles naar je Gmail account door te laten sturen?

Nope, dat gaat niet werken. Het GLR wilt dat je via de webbrowser al je mails checkt, maar ik wil juist een archief ervan bouwen. (leuk voor later, handig voor het opzoeken in gmail, en je bent beperkt tot 7,7 Gb)

je hebt in gmail stadaard de optie om mails van een ander adres af te halen, moet je naar instellingen gaan in gmail en dan bij accounts en import. als je daar onder ‘emailberichten ontvangen via pop3’ het emailadres instelt van je exchange account dan haalt ie na identiteitscontrole voortaan 1x per half uur ook email op van het ingevulde adres.
    ik weet niet of je bij die pop3 instellingen kunt van exchange? bij ’t GLU kan dat in ieder geval niet, die ondersteunt geen pop3. maar als je daar wel bij kan dan is dit een prima oplossing lijk mij zo.

Nope, GLR heeft dat ook verboden voor leerlingen.

Mijn prehistorische oplossing is alles doorsturen naar mijn gmail. (inbox voor mijn inbox en sent voor mijn verzonden items) en dan sleep ik ze handmatig naar de goede labels.

Bijdrager
    Afroman

Dit krijg je dan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.