16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    michiel112

emailadressen kwijt

Na wat problemen gehad te hebben heb ik een herinstalatie gedaan met maak archief aan. Alles werkt weer goed, mijn mailboxen heb ik geimporteerd, het enige probleem is vroeger als ik in mail de eerste letter van een emailadres typ kreeg ik meteen een lijstje met emailadressen die gekend zijn en met die letter beginnen. Nu zijn die allemaal weer weg. ik heb ze nooit in adresboek gezet maar de mac moet ze toch wel ergens opslaan? waar kan ik deze nog terug halen?

Bijdrager
    Turbanus

Dan is de connectie met je mailserver nog niet goed. Of je hebt ingesteld dat er niks op de server bewaard mag worden, dat is ook mogelijk. .Mac is ook een goeie oplossing. Regelmatig syncen om je mail en bookmarks te saven voor het geval je Macje op een vrachtwagen terecht komt…..

Bijdrager
    AppelJuice

Hij bedoelt dat wanneer je begint met een email adres te typen deze wordt aangevult met een adres wat je al eerder hebt gebruikt. Dit komt niet uit het adres boek maar ik denk dat dit wordt opgeslagen in de .plist van mail. Maar die is er niet meer na herinstalatie.

Bijdrager
    Turbanus
    ”AppelJuice”

Hij bedoelt dat wanneer je begint met een email adres te typen deze wordt aangevult met een adres wat je al eerder hebt gebruikt. Dit komt niet uit het adres boek maar ik denk dat dit wordt opgeslagen in de .plist van mail. Maar die is er niet meer na herinstalatie.

Als dus al je mail weer hebt ge├»mporteerd, gaat je Mac weer ouderwets met die namen tekeer en krijg je meteen weer de adressen voorgeschoteld als je begint te typen. Sorry dat ik op m’n ouwe dag te snel ging……:wink:

Bijdrager
    michiel112

ik heb mailboxen geimporteerd maar tog doet die dit niet. is er echt geen mogelijkheid om die adressen terug te vinden?

Bijdrager
    michiel112

iemand een idee? hij moet ze toch ergens opslaan?

Bijdrager
    TonE

Ik denk dat je dat alleen terug krijgt als er ergens nog een oud mail prefs bestand rondzwerft op je mac (com.apple.mail.plist) In het vervolg toch maar je mailadressen in adresboek opslaan (en ook nog ’s af en toe back uppen)

Bijdrager
    michiel112

ja dat heb ik nu wel geleerd hoor. dat plist heb ik gevonden maar wat kan ik er nu mee doen? vervangen voor het plist wat nu in de bibliotheek staat?

Bijdrager
    TonE

Niet laten overschrijven, haal de “nieuwe” even tijdelijk weg, zodat je die altijd weer terug kunt plaatsen als de “oude” niet het gewenste resultaat oplevert. Succes.

Bijdrager
    michiel112

Helaas emailadressen heb ik er niet mee terug ge kregen maar alle emails staan wel weer gewoon bij inkomende, er is dus geen apparte map meer met geimporteerde. We komen dus wel in de goede richting, en mail moet dus ook wel die emailadressen ergens in een .plist opslaan lijkt mij. maar hier ben ik je al heel dankbaar om dus alvast bedank.

Bijdrager
    TonE

Het kan ook zijn dat die adressen in de cache van het programma bewaard worden, net als bij webadressen in Safari. In dat geval ben je ze onherroeppelijk kwijt. Hetzelfde als bij Safari als je de cache leegt.

Bijdrager
    michiel112

zal ook kunnen maar normaal wist macosx je cache toch om de zoveel tijd dus is het niet logisch dat ze ergens anders worden opgeslagen ofniet?

Bijdrager
    michiel112

onheroepelijk zou ik niet zeggen want kijk eens wat ik net heb gevonden:

Bijdrager
    michiel112

helaas ik heb ze verwisseld maar nog steeds niet. maar ik denk dat ze nog wel ergens moeten staan maar waar?

Bijdrager
    TonE

Hoeveel tijd heb je hier nu al mee verkloot? Het is toch veel eenvoudiger even door je out en in boxen te lopen, adres(sen) te selecteren en met appeltje y commando in je adresboek te plaatsen.

Bijdrager
    michiel112

ja weet ik wel maar ik wou het gewoon proberen op deze manier op te lossen hellaas gaat het niet dus zal ik het wel zo doen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.