7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Desved

Emailadressen bewerkingssoft. gezocht?

ben eigenlijk op zoek naar een simpel programmaatje waarmee ik een 800 tal newsmails kan mee beheren….elke week krijg ik mailadressen terug die niet meer bestaan en/of uitschrijven, dan moet ik opnieuw in de lijst gaan zoeken naar dat 1 adres en op 800 a 900 adressen is dat een naald in hooibergwerkje ….

waarschijnlijk bestaat er wel iets , al was het maar op alle adressen op alfabetische orde te kunnen zetten….

iemand enig idee…

mvg

Bijdrager
    JanWeijers

In BBEdit, Word of Excel kun je regels op alfabet sorteren.

Jan

Bijdrager
    Desved

Jan you made my day thx….net Tiger losgelaten….:P …nu Ilife05….

Bijdrager
    Mattheus

Hoe verstuur jij overigens zoveel mail naar zoveel adressen. Ik meende ooit eens op dit forum gelezen te hebben dat menige provider mail naar niet meer dan 50 adressen verstuurd. Ook in Mail schijnt een dergelijke blokkade te zitten. Dit om te voorkomen dat Maccers Spammers worden….

Bijdrager
    Desved

Mattheus,

ik doe dat per honderdtal.

op telenet in Belgie mag je nieuwsbrieven versturen(van mn band http://www.skitsoy.com) als je je aan bepaalde regels houd…..

15. Ik ben eigenaar van een nieuwsbrief. Hoe kan ik opgenomen worden in de uitzonderingslijst?

Om te worden opgenomen in de uitzonderingslijst (whitelist) moet je aan 3 basisvoorwaarden voldoen.

1. Eerst en vooral moet het bericht een geldige antwoordmogelijkheid of geldig e-mailadres bevatten. Dit wil zeggen dat het e-mailadres, dat de ontvanger kan gebruiken door op de “reply” of “antwoord”-knop te drukken, actief moet zijn.

2. Ten tweede mag een bericht enkel verstuurd worden naar ontvangers die zich hiervoor hebben opgegeven.

3. Een laatste voorwaarde is dat de ontvanger zich ten allen tijde moet kunnen uitschrijven door een antwoord te sturen naar de verzender of door middel van een speciale uitschrijflink in de e-mail.

16. Hoe gaat de opvolging van de uitzonderlingslijst in zijn werk?

Onze Internet klantendienst verwerkt dagelijks alle aanvragen tot whitelisting (of inschrijven op de uitzonderlingslijst). Dit doen ze aan de hand van welbepaalde criteria (zie vraag 15). Dagelijks wordt de whitelist aangepast, o.m. op basis van uw input. Zo wordt Telenet Internet Anti-Spam steeds beter.

17. Wanneer wordt een afzender van e-mail die als spam werd gemarkeerd niet opgenomen in de uitzonderingslijst?

Indien het bericht niet beantwoordt aan de drie voorwaarden zoals hiervoor beschreven. Verder worden domeinen van berichten nooit gewhitelist. Ook individuele e-mailadressen komen niet (of zeer uitzonderlijk) in de whitelist terecht.

Let wel: bij de installatie van bepaalde software word je veelal automatisch ingeschreven op een mailinglijst indien je een e-mailadres opgeeft. Je kan je echter nadien ten allen tijde uitschrijven via een uitschrijfpagina of via een antwoord, na ontvangst van het eerste bericht.

het is dan ook 1 keer per week….

grz

Bijdrager
    Mattheus

Pfff wat een werk,
    ik verzorg ook de mailingen voor m’n band (Da’s toevallig…) en ik verstuur ze nu per 30. Ik wacht nog even de eerste ervaringen met Tiger af en hoop dat tzt automator dit klusje voor mij gaat doen. En anders is mischien jouw tip toch goud waard….
    Mischien komen we elkaar ooit eens ergens tegen in het muzikale wereldje! Succes met de band, mooie site overigens!

Mattheus

Bijdrager
    JanWeijers

Als je op je webserver ook PHP en MySQL hebt zijn er diverse scripts waarmee je een verzendlijst kunt beheren. Zie http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Mailing_List_Managers/index.html

Dat zou je leven heel wat makkelijker moeten maken.

Jan

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.