10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    defender90

Email verwijderen van de server

Hallo,

Aangezien ik mijn Email vanaf meerdere Mac’s check heb ik de functie: laat mail op server staan, aangezet. In Entourage kon ik selectief berichten handmatig verwijderen. Hoe moet dat in Mail?

Gr. Menno

Bijdrager
    defender90

In Entourage kan je een hoofdaccount instellen. Is daar ook een mogelijkheid voor in Mail? Nu maakt ie automatisch een mail aan met het laatst gebruikte account. Meestal zie je dat wel, maar soms gaat het fout en gebruikt ie de verkeerde afzender. Is daar ook een oplossing voor?

Gr. Menno

Moderator
    unSOUND
    ”defender90″

Hallo,

Aangezien ik mijn Email vanaf meerdere Mac’s check heb ik de functie: laat mail op server staan, aangezet. In Entourage kon ik selectief berichten handmatig verwijderen. Hoe moet dat in Mail?

Gr. Menno

De enige mogelijkheid die ik weet is om mail in te stellen om een mailtje van de server te verwijderen zodra je hem uit je postvak-in haalt, dus of wanneer je hem wist, of in een andere map plaatst.

Ga hiervoor naar voorkeuren > accounts > wijzig > geavanceerd
    zet verwijder van server weer aan, maar kies dan voor “na verplaatsen uit postvak in”

Bijdrager
    boelie

Door de laatste optie te selecteren.

Haal mail uit je inbox om ze vervolgens van de server te halen.

Moderator
    unSOUND

Ik hoor een echo….. :lol:

Bijdrager
    boelie

Je was me voor, maar dat van mij kostte meer tijd;)

Moderator
    unSOUND

Jij doet het graag grondig…. :wink:

plaatjes blijven makkelijker. :D

Bijdrager
    chonazz

ik en mijn vader (klinkt als een tittel van een boek :P ) gebruiken dezelfde mail server, enkel ander adres, dus ik krijg op mijn computer ook al zijn mailtjes aan… is daar iets aan te doen?

Bijdrager
    Ruben
    ”chonazz”

ik en mijn vader gebruiken dezelfde mail server, enkel ander adres, dus ik krijg op mijn computer ook al zijn mailtjes aan…

Dit is bij een normale configuratie met mailadressen niet mogelijk. Weet je zeker dat één van jullie niet gewoon een mail ALIAS gebruikt? Dat heb je dus wel een ander adres om mail op te ontvangen, maar het komt in praktijk gewoon op dezelfde account aan… Vooral goedkope providers als Planet hebben er een handje van deze misleidende zaken aan te bieden. Het klinkt leuk, maar je hebt er geen klap aan, hooguit om het makkelijker te maken voor mensen…

Zelf had ik bijvoorbeeld voorheen [email protected] als adres en had toen aliassen aangemaakt voor variaties daarop ([email protected], [email protected], [email protected]), maar het bleef gewoon allemaal in dezelfde box komen…

Bijdrager
    chonazz
    ”iRuben”
    ”chonazz”

ik en mijn vader gebruiken dezelfde mail server, enkel ander adres, dus ik krijg op mijn computer ook al zijn mailtjes aan…

Dit is bij een normale configuratie met mailadressen niet mogelijk. Weet je zeker dat één van jullie niet gewoon een mail ALIAS gebruikt? Dat heb je dus wel een ander adres om mail op te ontvangen, maar het komt in praktijk gewoon op dezelfde account aan… Vooral goedkope providers als Planet hebben er een handje van deze misleidende zaken aan te bieden. Het klinkt leuk, maar je hebt er geen klap aan, hooguit om het makkelijker te maken voor mensen…

Zelf had ik bijvoorbeeld voorheen [email protected] als adres en had toen aliassen aangemaakt voor variaties daarop ([email protected], [email protected], [email protected]), maar het bleef gewoon allemaal in dezelfde box komen…

ja ik denk dat dat dus het probleem is! maar valt er dan iets aan te doen? kan ik op mijn computer mails voor m’n vader bannen, en omgekeerd?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.