10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Email probleem !

Goeie avond,

Ik had al het gevoel dat ik minder emails ontving dan normaal, eerst dacht ik dat het te maken had met de verlofperiode, maar nu blijk dat, toen mijn zoon me een email stuurde, dat ik die niet eens ontving ! Hij kreeg een foutmelding die ik helemaal niet begreep: hoe in hemelsnaam worden die mails naar mijn .mac account nu plotseling gestuurd naar mijn vroeger, reeds jaren niet meer bestaande, email adres ( johny.willemyns [at] telenet.be).
    Ik wil dat uiteraard in orde brengen, maar ik heb geen idee hoe en waar.
    Kan iemand mij helpen aub.

Bedankt

Johny

Hier het foutrapport:

Your message cannot be delivered to the following recipients:

Recipient address: johny.willemyns [at] telenet.be
    Original address: johny.willemyns [at] mac.com
    Reason: Remote SMTP server has rejected address
    Diagnostic code: smtp;550 5.1.1 Recipient address rejected: User Unknown
    Remote system: dns;mx1.telenet-ops.be (TCP|17.172.220.114|59835|195.130.132.8|25) (bernard.telenet-ops.be bizsmtp ESMTP server ready)

Reporting-MTA: dns;st11p02im-asmtp002.me.com (tcp-daemon)
    Arrival-date: Tue, 05 Jul 2016 15:36:19 +0000 (GMT)

Original-recipient: rfc822;johny.willemyn [at] mac.com
    Final-recipient: rfc822;johny.willemyns [at] telenet.be
    Action: failed
    Status: 5.1.1 (Remote SMTP server has rejected address)
    Remote-MTA: dns;mx1.telenet-ops.be (TCP|17.172.220.114|59835|195.130.132.8|25)
    (bernard.telenet-ops.be bizsmtp ESMTP server ready)
    Diagnostic-code: smtp;550 5.1.1 Recipient address rejected: User Unknown

Bijdrager
    fred44nl

kan het zijn, dat het telenet email-adres, als 2e adres genoemd is in jouw apple-id ??

Bijdrager
    McPim

Kun je online inloggen (icloud.com) met je j****.w****@mac.com adres? Staat daar iets ingesteld (wieltje linksonder) bij ‘email doorsturen’ ?

Bijdrager
    Johnyw

Ingelogd bij iCloud,

@McPim
    : bij mij staat er geen wieltje linksonder ? Ik heb wel een email ontvangen van u.

@fred44nl
    : neen, geen Telenet adres te vinden, alleen een paar aliassen van mijn .mac account ( me.com )

Hoe kan het ontvanger adres nu Telenet.be zijn, snap het niet….
    Nog een paar mensen laten testen en de meesten krijgen de email terug met de melding dat het email adres niet bestaat (ze sturen dus wel naar mijn .mac adres)

Bijdrager
    McPim

Dit wieltje bedoel ik als je via je browser ingelogd bent in je icloud mail. Heb je die echt niet? En ik had inderdaad een email naar (alleen) je @mac.com adres gestuurd. Die kreeg ik retour met hetzelfde foutrapport. Hij komt dus wel aan op je @mac.com adres en blijkbaar gaat het daarna pas mis (daarom zit ik aan een probleem met doorsturen te denken). Heb je de email van de andere mensen die een foutmelding kregen wel ontvangen op je @mac.com adres?

Bijdrager
    Johnyw

@McPim. Je hebt gelijk, die instelling in iCloud/mail had ik niet bekeken, en inderdaad, daar stond aangevinkt dat de mails dienden doorgestuurd worden naar …@telenet.be. Nu uitgevinkt uiteraard. Erg bedank, hoop dat het nu opgelost is.

Johny

Bijdrager
    McPim

Mooi zo, dat was ‘m blijkbaar!

Bijdrager
    GoeieDag

Vraag ik me weer af: hoe komt die instelling tot stand zonder dat TS er iets van weet (of zegt te weten)?

Bijdrager
    McPim

Kabouters:lol: Als dat adres al jaren niet meer bestaat volgens TS kan ik me heel goed voorstellen dat je vergeten bent dat je dat ooit zo hebt ingesteld.. En misschien kwam er destijds nog geen foutmelding van het @telenet.be adres en de laatste tijd wel. Dat kan allerlei redenen hebben.

Bijdrager
    GoeieDag

Hij “had al het gevoel dat ik minder emails ontving dan normaal”. Dus het zou iets van recente tijd moeten zijn.
    Maar ja, van Johnyw kun je ook van alles verwachten…8-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.