9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    idier100

Mail crashed op MacBook

Hallo, ik heb een probleem met de email op mijn macbook als ik heb wil bijwerken en reclames enz verwijder valt hij opeens weg en staat er is onverwachts gestopt……….. weet iemand hoe dit is op te lossen?

Bijdrager
    SunKeeper

Op welke versie van OS X?

Heb je al geprobeerd de MacBook te herstarten en dan nogmaals proberen?

Bijdrager
    idier100
    SunKeeper op 02 maart 2016

Op welke versie van OS X?

Heb je al geprobeerd de MacBook te herstarten en dan nogmaals proberen?

De nieuwste versie van El Captain en heb hem al herstart maar helpt niks moet ik een screenschot sturen van alles?

Bijdrager
    idier100

Bijdrager
    idier100

Misschien ligt het aan het geheugen

Bijdrager
    idier100

Bijdrager
    tarun

Wat jij geheugen noemt is opslag. Daarvan is het meestal voldoende om minstens 10% vrij te hebben zodat er voldoende ruimte is voor cache en dergelijke.

Het werkgeheugen van je Mac is 8GB. Meestal ook voldoende. Als alleen Mail crashed zit daar waarschijnlijk ook niet het probleem.

Wat soms wil helpen is de .plist van Mail verplaatsten naar een andere map. Dan Mail opnieuw opstarten. Je moet dan je voorkeuren opnieuw instellen. Crashed Mail dan niet meer dan was je .plist (voorkeuren/instellingen) corrupt geraakt.

Bijdrager
    SunKeeper

https://discussions.apple.com/thread/7154435?start=0&tstart=0

Hier wordt aangegeven bij de specifieke foutmelding, dat je in de instellingen van de Mail-account moet aangeven dat het wachtwoord onbeveiligd verstuurd mag worden naar de server.

Dat zou het probleem verhelpen. Over een paar weken kun je die instellingen weer terugzetten, uit ervaring zou de crash dan niet opnieuw meer voor mogen komen.

Bijdrager
    idier100

Oke! Bedankt voor jullie reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.