4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

Email komt in spam terecht

Al jaren doe ik voor de hosting van mijn websites beroep op Combell (België), One.com, EasyHost, …. Eind vorig jaar heb ik me laten verleiden om een nieuwe domeinnaam + hosting aan te vragen bij Neostrada.

Probleem: mijn email blijkt bij bepaalde mensen steeds in de spam terecht te komen, of zelfs gewoon geblokkeerd te worden. Het domeinnaam is nochtans helemaal nieuw, is nog niet gebruikt voor email campagnes, of enig ander gebruik dat dit zou kunnen veroorzaken.

Mijn vraag: kan het zijn dat dit aan Neostrada ligt? Want bij al mijn andere website projecten heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Bijdrager
    Shmoo

Gaat het om mailtjes die jij handmatig opmaakt en verstuurt vanuit apps zoals Mail of mailtjes die via contactformulieren + de server verzonden worden.

Door hier je domein in te voeren kun je controleren of je last hebt van ‘open’ verbindingen of niet zo’n betrouwbare servers en wat niet allemaal.

https://mxtoolbox.com

Bijdrager
    feek

Bij de meeste hosting providers worden een heleboel domeinnamen op één server geplaatst, die allemaal hetzelfde IP adres hebben. Als binnen die groep een flinke spam verzender zit, waardoor het IP-adres op een blacklist terecht is gekomen, kan het zijn dat jouw mail dus ook als spam wordt aangemerkt.

Controleer eens het IP adres of deze ergens op een blacklist staat. Maak ook een melding bij Neostrada!

Bijdrager
    El Pablo 10

@shmoo, het gaat om doodgewone emails die ik verstuur via Mail van Mac.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.