5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    e

email iPhone ontvangt “Dit bericht heeft geen inhoud”

Wie kan mij helpen met het volgende “probleem”:
    Via onze provider worden emails ontvangen op een ‘algemeen’ adres; info@blabla. Die emails laten we op een ‘server’ binnenkomen en worden via een regel in outlook (die dus altijd geopend is) geforward naar mijn ‘prive’ adres; erik@blabla. Die emails worden dan als bijlage doorgestuurd naar óf mijn pc óf mijn iPhone.

Er wordt ook alleen naar mijn priveadres gemaild, en dat ontvang ik dan direct (dus niet via de ‘server’).

Nu is mijn probleem dat ik de mails die via de ‘server’ doorgestuurd krijg op mijn iPhone, niet kan lezen, er komt namelijk in het tekstvak te staan “Dit bericht heeft geen inhoud”. Ook al open ik de mail, ik krijg alleen het onderwerp te zien, maar verder blijkt het bericht leeg.
    De mails die ik direct teruggestuurd krijg hebben overigens geen probleem….

Wie weet hoe ik de mails kan forwarden zodat ik ze dalijk ook gewoon op m’n iPhone kan lezen??

Bvd, Erik

Bijdrager
    csteelooper

Heb je een Windoze PC met Outlook of een Mac met Entourage bij de hand? Zo ja, probeer dan eens of het je dáár lukt om de doorgestuurde e-mails te lezen (tip: gebruik een nieuw profiel of een andere pc dan je eigen). Als het je daar niet lukt, krijg je meestal een melding die wat meer zegt dan ‘dit bericht heeft geen inhoud’.
    Zijn de berichten soms digitaal ondertekend en/of gecodeerd? Ik weet niet of de iPhone met ondertekende dan wel gecodeerde berichten overweg kan…
    afhankelijk van hoe ze worden ingezet binnen je bedrijf, kan dit probleem ook veroorzaakt worden door certificaten. In de meeste gevallen zal dit niet zo zijn, omdat meestal de sign-on wordt geregeld via certificaten, wat wil zeggen dat je zonder certificaten niet eens kunt inloggen om de mail te checken. Maar soms kan het zo zijn dat je wel kunt inloggen maar de berichten niet kunt zien (body’s). Da’s meestal het geval in de bovenstaande situatie, waar de berichten digitaal zojn ondertekend of gecodeerd.
    Ik weet dat Apple Mail op de Mac zelf niet met dit soort dingen overweg kan zonder een add-in te installeren, maar of dat voor de iPhone ook geldt…

Bijdrager
    e

Dank je voor je antwoord.

Ik zal vanmiddag idd eens proberen of het op m’n MacBook wel wordt ontvangen in Entourage.
    Voor zover ik weet zijn de berichten niet digitaal ondertekend / gecodeerd.
    Wordt vervolgd..

Bijdrager
    e

Vreemd, in mail kan ik gewoon alles ontvangen. De mails worden doorgestuurd als ‘mime-attachment.eml’.

Blijkbaar kan de iPhone hier niet mee overweg, en Mail zelf wel..

Probleem opgelost dus voor mij!

Bijdrager
    JM-Y

Heb hier soms ook last van. Berichten van mijn school-inbox, die ik automatisch forward naar mijn gmail account, kan ik soms wel en soms niet lezen. Zeer vreemd en vooral raar probleem aangezien ik het niet echt aan een type mailbericht kan koppelen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.