6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ivo Victoria

email accounts syncen met iphone zonder mobile me

hello,
    ik werk op macbook met Entourage voor email, adressen en calender. Gisteren MobileMe geprobeerd met als gevolg dat ik al mijn afspraken uit het verleden, heden en toekomst kwijt ben. Denk wel dat ik weet wat ik fout heb gedaan, maar daar heb ik dus even geen zin meer in. Ik heb nu zonder problemen contacts en calender gesynct op mijn iphone zonder mobileme.

Rest nog: email. Ik wil graag al mijn inkomende mail binnenkrijgen op zowel iphone als entourage. En liefst van al ook nog verzonden items kunnen syncen. En liefst van al zonder met IMAP te moeten werken, want ik werk regelmatig off line met mijn macbook (op de trein) en dan ik begrijp dat als je met IMAP werkt, je offline niet bij je mailtjes kan.

Iemand enig idee hoe dit te doen? Ik zit me al een tijdje suf te surfen. Heb geprobeerd om het via Gmail te doen en Gmail mail op te laten halen van mijn provider, maar dat werkt niet goed – haalt maar heel af en toe een mailtje op terwijl mijn provider zegt dat er geen probleem is.

Dus veel dank en respect voor wie me kan helpen…

Bijdrager
    jabesse

Voor wat je wilt, zijn eigenlijk maar 2 echt mooie oplossingen… maar van beide (MobileMe en IMAP) geef je aan dat je ze niet wilt. Dan zullen er vast nog wel wat tooltjes zijn die meestal (!) ongeveer (!) doen wat je wilt…

Overigens: met IMAP wordt wel degelijk (een kopie van (een deel van)) je mail op het device zelf opgeslagen, dus offline werken kan wel.

Bijdrager
    Xavifunky

Je kan via de iPhone toch POP3 gebruiken? Gebruik die dan. En voor die kalender zou je eens moeten googlen om je Google calendar daar op toe te voegen. Dan zet je al je nieuwe afspraken op die google calender via Entourage, en die google calender sync je met je iPhone via Google Sync. Gratis, en het werkt volgens mij ook.

Bijdrager
    Ivo Victoria

Xavifunky, ja, maar dan komt de mail aan in entourage als de mac aan staat en in de iphone als de mac uitstaat, maar niet in allebei tegelijk. Toch?

Bijdrager
    MacBooky

De mail komt aan in je IMAP-mappen en die zijn exact hetzelfde op beide apparaten …. zodra je weer online bent worden die weer gesynced … en zeker op je macbook staan alle mails die ook in je IMAP staan .. in de iPhone staan alleen de laatste ‘zoveel’ …
    Ik zou niet weten wat ik zonder IMAP moest tegenwoordig

Overigens begrijp ik niet waarom je met Entourage werkt, maar da’s een heel ander verhaal natuurlijk :wink:

Bijdrager
    Xavifunky
    ”Ivo

Xavifunky, ja, maar dan komt de mail aan in entourage als de mac aan staat en in de iphone als de mac uitstaat, maar niet in allebei tegelijk. Toch?

Ik ben niet zeker, maar POP3 zal wss geen 2 connecties aankunnen. Maar pop3 refresht niet constant, maar op een bepaald tijdstip(verbeter me als ik fout ben), dus zal die automatisch niet opdezelfde tijd aankomen. En als die het op dezelfde tijd doet, zal je mail op de iphone of in Entourage 1 minuutje later komen dan in de ander.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.