9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

email account werkt half

Ik wil mijn MBP aan mijn vrouw geven en ben nu bezig e.e.a. voor haar in orde te brengen.Nieuwe osx sl installatie met wissen van ssd.
    Nu heb ik haar email account gegevens in mail in gevoerd , maar mail ontvangen werkt niet (komt niets binnen). Het verzenden van mail vanaf haar account werkt wel.
    Is er een manier om het te testen en e.e.a. aan te passen, anders dan een mail te sturen van af bv mijn iMac?
    Zoiets wat onder windows wel kan.

peterwillem

Bijdrager
    Pieterr

Vanaf een andere computer/email account een email sturen is een goede aanpak.

Welke emailprovider heb je? Gebruik je POP of IMAP?
    Vooral bij userid moet je opletten. Soms moet je het stuk achter de apenstaart ook opgeven, soms niet.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Lastig te zeggen zonder informatie over je instellingen. Toch ga ik het proberen!
    Heb je toevallig de inkomende mailserver hetzelfde ingesteld als de uitgaande server? Probeer het dan eens zo; laat je uitgaande SMTP voor wat het is maar stel in als inkomende mail server dit in:

mail.host.nl

(met “host” bedoel ik het gedeelte dat in het betreffende mailadres tussen de @ en .nl staat.)

Edit: aansluitend op wat Pieterr schrijft ga ik nu even uit van een POP configuratie.

Bijdrager
    peterwillem

Bedankt,
    ik heb xs4all als provider. Inkomend is in gesteld op: pop.xs4all.nl Uitgaand op smtp.xs4all.nl .

peterwillem

Bijdrager
    Pieterr

Misschien kom je met deze hulp verder:
    http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/email/instellingen/mail/

Bijdrager
    peterwillem

OK,
    Ik heb het account volgens voorbeeld van xs4all. Alles was correct. Werkt echter nog niet.
    Ik ga een beetje twijfelen over het wachtwoord. Als het wacht woord niet juist is, kan mail verzenden dan wel werken? (dat werkt nl wel )
    Heb ingelogd bij xs4all op persoonlijke gegevens, maar wachtwoorden worden daar niet vermeld. Kan ze hooguit wijzigen.

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

Nog een gedachte.
    Op de oude windows notebook worden de zelfde account gegevens gebruikt. Kan dit e.e.a. blokkeren?
    Tijdens de test (mail versturen) stond de windows notebook uit.
    Kan ik daar evt het wachtwoord vinden?

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

Het moet toch een kwestie van wachtwoorden zijn. Ik heb, ingelogd op xs4all, met gebruikersnaam en vernieuwd wachtwoord van mijn MBP.
    Ik kan nu wel zowel op xs4all als op web mail inloggen.
    Bij dit laatste zie ik alle eerder verstuurde test emails en latere mails
    Echter probeer ik met deze inlog gegevens het email account in Mail te configureren dan werkt mail ontvangst niet.
    ra ra…?

peterwillem

Bijdrager
    peterwillem

OK mensen bedankt zover,
    om van alle problemen af te zijn heb ik het pop account in een imap account verandert met zelfde nieuwe wachtwoord.
    Dit werkt goed.

peterwillem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.