9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

email account op iPad 2 werkt niet.

Mijn vrouw gebruikt nu mijn iPad 2 en daarom wilde ik mijn email account verwisselen voor het hare.
    Verwijderde dus eerst mijn oude account. Vervolgens installeerde ik haar email account.
    Nu krijg ik steeds de melding dat zij haar email niet kan ophalen van de server omdat gebruikersnaam e/o wachtwoord niet juist zijn.
    Gebruik exact de zelfde account gegevens als die zij op haar Macbook gebruikt en die dus goed werken. Heb voor alle zekerheid de email accounts van haar iPad en haar notebook via iTunes gesync.
    Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    Martin55

Indien het een pop-mailserver is, heb je bij het tweede invoerscherm bovenin “pop” geselecteerd?
    Dit was bij mij meerdere keren een instinker.:x

Bijdrager
    peterwillem

Het is een pop-mailserver, maar ik weet niet precies welk 2e invoer scherm je bedoeld. Ik zie nergens dat ik pop kan selecteren. Server inkomende post staat op Hostnaam pop.ziggo.nl

Bijdrager
    Martin55

Bij achtereenvolgend:
    instellingen
    email, contacten, agenda’s
    Nieuw account
    Anders
    Voeg mail account toe ..
    Nu krijg je eerst een scherm waar je je naam, mailadres en wachtwoord invult. Het volgende (tweede scherm) heb je de keuze bovenin tussen imap en pop.
    Hier ook een linkje voor instellingen Ziggo op Ipad
    Let hier ook op stap 4 punt 1!
    Succes(y)

Bijdrager
    peterwillem

Top!!!!(y)
    Wel vreemd dat het syncen van het GMail account wel werkt maar bij Ziggo niet.:)

Bijdrager
    Martin55

Ja, gmail werkt met preset instellingen (keuze vanuit menu) en werkt standaard juist met “imap”, bij pop-servers (keuze “anders”) moet alles met de hand worden ingesteld.
    Ik neem aan dat alles nu werkt? Ook het verzenden van mail getest?

Bijdrager
    peterwillem

Goed dat je dat vraagt.
    Ik was weer te vlug. Ook bij mijn net ingestelde ipad mini 2 wordt er wel ontvangen, maar zenden lukt niet.
    Ik heb alles even nagelopen volgens het stappen plan en dat klopt.
    Krijg de melding: Verbinding met de uitgaande SMTP is mislukt. Extra uitgaande e-mailservers etc etc
    Wat nu?

Bijdrager
    peterwillem

Ok,
    ben er inmiddels achter. Het smtp was niet volledig ingevuld.
    Het SSL heb je dus toch nodig anders wekt het niet. Zie ook mijn vraag in betreffende post.

Bijdrager
    Martin55

Ha, ja dat komt mij ook bekend voor, vandaar dat ik daar nog even naar vroeg.;)
    Fijn dat het nu lukt!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.