7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ghiaap

eMac’s krijgen alleen zelf toegewezen IP-adres

Ik heb bij een kennis 2 oude eMac’s neergezet met OS 10.4 voor z’n dochters. Hij heeft zelf UTP-kabels gemaakt en vanaf z’n ADSL modem doorgetrokken naar een router. De eMacs’s krijgen echter geen verbinding met internet. Netwerk is ingesteld via DHCP. Ik krijg alleen een zelf toegewezen IP-nummer (169.XX etc).

Ik heb bekabeling gechecked met m’n Powerbook G4 met OS 10.5. Vanaf de Router heb ik een goede verbinding met iedere nieuwe UTP-kabel, dus dat is niet het probleem. Ik heb netwerkvoorkeuren geflushed, geen resultaat op de eMac’s.

Ook heb ik de IP-adressen handmatig ingesteld, ik krijg dan weliswaar geen melding in m’n browser dat er geen verbinding is maar pagina’s worden ook niet geladen.

Heeft iemnad een suggestie wat ik nog kan doen? Ik wordt er gek van dat m’n Powerbook wel connectie heeft en de eMac’s niet.

Bijdrager
    Pieterr

Heb je het ADSL modem al een keer gereset (uitgezet, en weer aangezet) en vervolgens opnieuw de router aangezet?

Bijdrager
    Robbes

Check dit draadje! Ik had exact hetzelfde! Ook met een emac. Was na een paar uurtje zo voorbij en vanaf dat moment kwam het probleem nooit meer terug…..

klik

succes!

Bijdrager
    Ghiaap

@Robbes: dank voor de link. Maar hier staan heel veel mogelijke oplossingen in. Wat heb jij precies gedaan?

Bijdrager
    Robbes

gefrustreerd ging ik slapen om 03.00 uur. ‘een emacje aan het web hangen was toch rete simpel?’ de volgende ochtend om 07.00 uur nog eens geprobeerd en tot mijn verbazing had ik razendsnelinternet… vanaf dat moment nooit meer problemen gehad…

Bijdrager
    Ghiaap

Ik ga m’n kennis vertellen dat ie nog maar eens een nachtje moet gaan slapen. Het zou erg leuk zijn als de eMacjes nog aan een tweede leven kunnen beginnen. We hebben er dan weer 2 switchers bij.

Bijdrager
    Robbes

:D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.