7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    screamer2003

emac uitbreiden, kan dat?

hallo, is het mogelijk om de gafishe kaart vaan een emac G4 te vervangen van een ati radeon 9200 naar een 9500 ofzo?

Bijdrager
    Ednolb

Nee, dat is een nadeel aan de eMac. Dat soort dingen zijn vast gesoldeerd. Je kan enkel RAM-geheugen toevoegen/wegnemen.

Bijdrager
    Oupro

Je kan een mac op allerlei terreinen uitbreiden. Helaas in de meeste gevallen alleen maar extern. Wat je wel van binnen uit kunt breiden is het geheugen. De grafische kaart van een eMac is niet te vervangen, deze zit namelijk vast op het moederbord.

Bijdrager
    Lucas Raggers

En een beetje handige jongen kan ook de harddisk en de superdrive vervangen. En je kunt natuurlijk ook een Airport Extreme kaartje in de eMac stoppen.

Bijdrager
    Mr X

hoe zit dat met het intern plaatsen van BT is dat mogelijk of moet ik dat ook freubelen zoals in de ibook

Waarom doet apple daar zo moeilijk over?

Bijdrager
    Oupro

Volgens mij moet je die BT module in laten bouwen.

En waarom Apple daar zo moeilijk over doet lijkt me erg eenvoudig. Apple wil de topkwaliteit die ze in de winkel aanbieden zo lang mogelijk garanderen. Wanneer je er zelf in gaat zitten knutselen, kunnen ze die kwaliteit niet meer garanderen. Met als gevolg dat ze je garantie in kunnen trekken.

Dan de vraag waarom je wel zelf geheugen en airport kaartjes mag plaatsen. Wanneer je alles in eigen hand houd kan dat klanten weren. En geheugen en airport zijn nogal gewild bij apple-gebruikers. Hoewel BT ook wel steeds populairder wordt.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Waarom je een BT module moet laten inbouwen blijft voor mij een raadsel.
    Ik heb in het verleden probleemloos PCI-kaarten, geinstalleerd, extra harde schijven, extra RAM, processor upgrades, zonder problemen…
    En vaak waren deze producten goedkoper dan bij de AppleStore…
    Maar inderdaad, als je de Apple Site bezoekt wordt er bevestigd dat die BT module door Apple moet worden ingebouwd.
    Persoonlijk heb ik er van afgezien.
    Ik ken mezelf, als ik iedere keer een knop moet uitzetten aan mijn toetsenbord, geef mij dan maar liever deze met een USB-kabel. Want ik ben nu eenmaal vergeetachtig…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.