3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Emac – toetsenbord reageert niet meer

Maccers

Krijg van een kennis een mailtje met een EMAC probleempje

Ik heb een Emac en heb hem een tijd niet gebruikt en nu ik dat weer wil doen, heb ik gemerkt dat de computer niet reageert op mijn toetsenbord. Ik heb al het toetsenbord verwisseld, dat maakte niets uit, daaraan ligt het niet. Misschien staat het toetsenbord op slot, maar ik weet niet hoe ik dat kan verhelpen. De muis (die bij Apple met een USB stick aan het toetsenbord zit) doet het wel.
    Ik vermoed dat het een hard/softwareprobleem is, maar het moeilijke is dat ik geen programma kan draaien, want dan wordt een wachtwoord gevraagd, dat ik nu juist niet kan invoeren! Ook met invoegen letters via de muis lukt dat niet. Heb jij er wel eens van gehoord dit euvel? Wat adviseer je me te doen?

Hebben jullie een idee wat er aan de hand is? En is er een voor de hand liggende oplossing, of moeten we denken aan een herinstallatie van alles of wegbrengen naar een repairshop?

Graag advies.

gr cles

Bijdrager
    eklein

Heb dit gehad met mijn mac pro. OS X opnieuw installeren via archieveer en installeer verhielp dit. Was alleen een beetje lastig om de installatie DVD er in te krijgen maar als ik mij niet vergis is de emac slot loading dus is dat waarschijnlijk geen probleem.

Bijdrager
    polyfollia

Beste, gebeurt vaak op Emacs; meestal volstaat het om even de usb-stekker uit te pluggen en onmiddellijk weer aan te sluiten. Blijkbaar gaat het om een usb-busfout… (de oudere Emacs hebben nog usb 1 aan boord… en vanaf Tiger dook dit hardnekkige probleem op…) (soms laten ook muizen het afweten…)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.