11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleJelle

eMac lawaai

Ik heb net een tweedehands eMac gekocht. Werkt prima, alleen vind ik hem nogal “noisy”. Vanaf het moment dat ik hem aanzet gaan de ventilatoren volgens mij op maximum vermogen. Is dit normaal of is een eMac normaalgezien stil (en kan ik daar iets aan doen?)?

Via iStat Pro is er geen info beschikbaar over de fans en de temperatuur.

Bijdrager
    van Deijnen

Ik heb al een paar jaar een emac, en als je een imac gewend bent, dan is dit nogal een tegenvaller…
    De fan heetf maar 2 standen, aan of uit, en uit is alleen als ie uit staat, of in sluimer…

er zitten ook geen sensoren in voor de fan of temperatuur, dus voor de zekerheid, blijft ie lekker blazen!

Bijdrager
    AppleJelle

Ik ben een iMac G3 gewend. Dat is inderdaad een tegenvaller, de eMac maakt opmerkelijk meer lawaai. Shame on Apple !

Bijdrager
    SCCB

dan heb je nog nooit naar een G4-MDD ofwel de Windtunnel geluisterd

Bijdrager
    AppleJelle
    ”SCCB”

dan heb je nog nooit naar een G4-MDD ofwel de Windtunnel geluisterd

Bespaar me dat !

Bijdrager
    SCCB

klopt, die heb ik een week gehad en toen snel verkocht en mijn mini gekocht. Die is pas echt stil

Bijdrager
    vic

ja, ik heb ook last van het lawaai!

zie mijn draadje http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1317441&highlight=emac#1317441

maar nog steeds geen deftige oplossing gevonden…

Moderator
    Jan David Hanrath

Luister nog maar eens naar OMT #1, door Lucas gemonteerd en ingesproken op zijn eMac. Weet je meteen waar de ‘background noice’ vandaan komt :lol:

Bijdrager
    sypie

Als je handig bent met Google dan kun je resultaten tegenkomen met tweaks. In de behuizing van de eMac is namelijk ruimte genoeg om iets extra’s te maken. Zo kun je naast al je poorten ook een potmeter fixen die de snelheid naar beneden brengt. Maar wat ook goed helpt is de kast er om weg halen en de fan eens een flinke stofzuigbeurt geven. De fan is namelijk een echter stoftrekker (zoals heel veel fans).

Bijdrager
    JJmac

Zou ik de fan maar schoonmaken of iets dergelijks, maar een eMac maakt minder lawaai dan een oude iMac g3.

Bijdrager
    vic

de fan schoonmaken hielp bij mij niets, het geluid is trouwens vanaf de eerste seconde ik hem had, en mijn oude imac g3 graphite maakt véééél minder geluid…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.